    From: Karol Gregorczyk <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można kserować książki?
    Date: Sun, 17 Nov 2002 22:46:50 +0100

    Raldek wrote:
    > Hej. Co sądzicie o ostatnim szumie wokół kserowania książek? Najpierw w
    > wiadomościach poddali kserowanie wszechstronnej krytyce, jakoby sprzecznemu z
    > prawem. Krytykę wygłosił nawet dziekan wydziału prawa w Toruniu. Tymczasem w
    > Rzeczpospolitej sprzed paru dni profesorowie UJ stwierdzili, że według prawa
    > autorskiego można kserować "na osobisty użytek" - nawet całych książek. Co o
    > tym sądzicie? Wg mnie można kserować na swój użytek, prawo tego nie zabrania.
    > Tym bardziej, że od nowego roku autorzy i wydawcy dostaną jakiś procent od
> [...]

    Duża wrzawa w tym temacie rozgorzała na Uniwerku w Sczecinie. Nas na
    wydziale prawa to głównie sądami straszą. Sprawa generalnie wybuchła już
    jakiś czas temu gdy na terenie uczelni można było sobie kupić już
    przygotowane ksera. Teraz wszędzie wisi oświadczenie wykładowców
    wydających w C.H. Beck-u. Zaczyna się bardzo przyjemnie - "Czy ty też
    jesteś złodziejem...". Brać studencka poglądy ma spójne - jeśli za
    komentarz to TN ww. wydawnictwo życzy sobie 110 zł., a w środku jest
    tekst TUE i TWE i 20 STRON KOMENTARZA to to jest po prostu chamstwo.
    Generalnie każdy woli książkę zamiast ksera ale przy takich cenach
    prawie każdy student zada sobie pytanie - lepsza książka czy ksero i np.
    piwo.

    Pozdrawiam

    Karol