    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna kopię dokumentuzamieścić w sieci
    Date: Sat, 23 Jun 2007 05:58:41 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 22.06.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
    > Art. 33[2] PA moim zdaniem wchodzi w grę. Pytanie też co do za instytut
    > jest.

    To być może w odniesieniu do urzędu ale już nie działań obywatela który
    dostał kopię jakiegoś dokumentu.

    > IV CKN 458/00: Materiałem urzędowym będzie zatem to, co pochodzi od
    > urzędu lub innej instytucji państwowej, bądź dotyczy sprawy urzędowej,
    > bądź powstało w rezultacie zastosowania procedury urzędowej.

    Nie mogę dotrzeć do pełnej treści orzeczenia, ale MZ literalne i
    uniwersalne interpretowanie takiego zapisu nie jest prawidłowe. Kupno
    samochódu, obrazu, zbióru książek etc. od urzędu nie pozbawia przecież tych
    przedmiotów znamion utworu. Zapewne ww. wyrok dotyczy tego czego autorem
    był sam urząd a nie materiałów, które urząd dostał w ramach takiej czy
    innej umowy. W omawianej sytuacji urząd nie jest autorem pierwotnego
    raportu.

    --
    Marcin