  • Data: 2007-06-24 00:04:21
    Temat: Re: Czy mozna kopię dokumentuzamieścićwsieci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23.06.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
    > Zlecenie oznacza, że raport powstał w wyniku pewnej procedury urzędowej
    > zapewne w trakcie albo postępowania administracyjnego albo z powodu
    > obowiązku ustawowego -- raczej nie zleca się takich badań bez powodu. Ze

    To nie jest istotne, bo same wyniki badań (dane) nie są tu przedmiotem
    watpliwości, a jest nim jedynie forma i inne elementy dokumentu, które nie
    są autorstwa urzędu.

    > znanym mi stanowisk sądów wynika, że zarówno opinie biegłych w
    > postępowaniach na podstawie ustawy jak i nawet opinie biegłych
    > rewidentów powstałe wykonane dla podmiotów w których istnieje nakaz
    > sporządzenia takich opinii nie są, jako dokumenty urzędowe, przedmiotami
    > prawa autorskiego.

    I mogę wziąć np. godło lub rozbudowany slogan którym posługuje się dowolna
    instytucja, biegły, osoba fizyczna, której zlecono badania i
    rozpowszechniać do woli? Nie uważasz, że taka interpretacja dokumentu
    urzędowego jest np. sprzeczna z art.5 kc? Zresztą taka interpretacja
    również jest MZ nieprawidłowa z kilku dalszych powodów.

    > Nadal podtrzymuję stanowisko, że co do zasady raport o którym mowa nie
    > jest utworem albowiem nie jest przejawem działalności twórczej o
    > indywidualnym charakterze [tak jak nie jest przejawem działalności
    > twórczej o indywidualnym charakterze ten post].

    Ponownie, ja tego raportu nie widziałem, więc tak bym się kategorycznie nie
    odważył zdania sformułować. Widywałem dziesiątki raportów spełniających
    kryteria utworu przez formę opracowania i również materiał badawczy tam
    zawarty. Raport to nie tylko suche numeryczne dane.

    --
    Marcin