  • Data: 2007-08-31 15:02:28
    Temat: Re: Czy moge zerwać taką umowę?
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

    > Kiedyś sporządziłem taką umowę, czy jest jakaś szansa aby ją zerwać? Otóż
    > jestem właścicielem domeny np. domena.pl

    Bzdura. Nie jesteś właścicielem. Co najwyżej na Twoją rzecz jest
    świadczona usługa utrzymywania takiej domeny.

    > kiedyś sprzedałem na podstawie
    > poniższej umowy prawa do subdomeny subdomena.domena.pl.

    Nie mogłeś sprzedać czegoś, czego nie masz. Nie masz żadnych ,,praw'' do
    domena.pl. To jest tylko usługa świadczona na Twoją rzecz. W skrócie,
    polega ona na tym, że dopóki płacisz, to masz prawo wskazać jaką stronę
    pokaże przeglądarka po wpisaniu 'domena.pl' w pasku adresu[1].

    > Umowa sprzedaży

    :)

    > § 1
    > Sprzedawca sprzedaje prawa do strony internetowej oraz prawa do subdomeny
    > subdomena.domena.pl zwaną dalej Rzeczą.

    A jak ogon kota nazwiesz ,,łapą'', to ile kot będzie miał łap?

    > Sprzedawca oświadcza, że Rzecz stanowi jego własność i nie jest obciążona
    > prawami na rzecz osób trzecich.

    Wprowadziłeś zatem ,,klienta'' w błąd.

    [1] To w naprawdę dużym uproszczeniu technicznym. W rzeczywistości,
    wskazujesz tylko jaki adres IP będzie przypisany ciągowi 'domena.pl'.
    Tyle że przeglądarka (użytkownik) i tak może te Twoje wskazania olać.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak