  • Data: 2008-05-23 08:22:08
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Przesyłka to osobna usługa.

    A rozliczenie transakcji bankowej to nie usługa, rozumiem (albo i nie).

    > Aha. Opłata transakcyjna... Powodzenia w księgowości przy najbliższej
    > kontroli skarbowej, bo pewnie cwana gapa sklepowa sobie prowizje karcianego
    > centrum wrzuciła w koszta.

    No jasne. A przesyłki pocztowej (albo kurierskiej) sobie nie wliczyła
    w koszty, prawda? Powodzenia w księgowości... czy Ty może jakąś
    księgowość prowadzisz? ;) (bo ja i owszem, własną KPiR).

    Chyba dawno nie czytałeś .podatki i stron na ten temat w sprawie "czy
    muszę doliczyć VAT, albo inaczej czy to część usługi sprzedaży" :P
    (tak się dobrze składa, że to NIE JEST obojętne podatkowo bo usługa
    świadczona *przez pocztę* jest z VAT zwolniona, ale nie jest zwolniona
    jako część opłaty za towar).
    Znaczy dobrze się składa na potrzeby tej dyskusji, nie dla handlujących!

    > Obniżyć cenę zawsze można.

    Ano właśnie (z tym się zgadzamy obaj :))

    > Allegro to nie sklep. To po pierwsze.

    Dobra, sprzedający na allegro w wersji "kup teraz", zawężamy na potrzeby
    pierwszego.

    > Po drugie dostawa to nie cena towaru.

    Chyba, że sprzedawca tak postanowi.
    I tak samo dotyczy to innych usług, które zawiera. Mam nadzieję, że temu
    iż to ON (sprzedawca) zawiera umowę na przesyłkę nie zaprzeczysz ;)

    pzdr, Gotfryd