  • Data: 2008-10-05 21:38:43
    Temat: Re: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Od: "zenek" <z...@z...zz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <> napisał w wiadomości
    news:638f.0000084e.48e92c7c@newsgate.onet.pl...

    > Ewentualne powikłania chorób (którym
    >
    > Jesli jest wyeliminowana czyli jak rozumiem juz nie ma jej zarodkow w
    > spoleczenstwie to po co na nia szczepic?
    > Poza tym kiedys starszego pokolenia nie szczepiono na wiele chorob na
    > jakie
    > teraz sa szczepienia i jakos to wszystko przechodzili a chyba zgodzisz sie
    > ze
    > niemowlak ma znacznie mniejsza odpornosc niz chociazby 5 czy 13 latek.

    Pisałem "praktycznie wyeliminowana". Rozumiem to tak, że w praktyce nie
    spotykamy się z nią. Niestety nie jest wyeliminowana całkowicie. Gdyby tak
    było, rzeczywiście ze szczepień powinno się zrezygnować jak to np. było z
    ospą prawdziwą - na nią nie szczepi się już ludzi.

    Starszego pokolenia nie szczepiło się rzeczywiście na wiele chorób - np. na
    gruźlicę. I ludzie jakoś sobie radzili - większość przechorowywała ją
    bezobjawowo - często tylko zwapnienia świadczą, że coś kiedyś się działo. A
    część, nawet młodych ludzi umierała, czasem w tempie błyskawicznym (tzw.
    suchoty galopujące) - czego obecnie u zdrowych, szczepionych nie spotyka
    się.
    Jeśli zapytasz się starszych ludzi, to będą pamiętać epidemię ch.
    Heinego-Medina z lat 50-tych i potem dzieci z porażeniami.

    Termin ustala kalendarz szczepień. Są takie, które należy przeprowadzić jak
    najwcześniej - już w 1 dobie życia jak np. WZW B. Niestety w medycynie
    często trzeba wybierać mniejsze zło.

    Jeśli masz poważne wątpliwości - idź do specjalisty chorób zakaźnych ,
    zapłać stówkę i pogadaj pół godziny jak Polak z Polakiem. Może Ci to pomoże
    podjąć decyzję czym i kiedy szczepić.

    Pozdrawiam
    zenek