    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogą mnie zawiesi
    Date: Thu, 12 Dec 2002 20:30:47 +0100

    Użytkownik "Bronek" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:atal0h$odg$1@news.tpi.pl...
    > Jestem nauczycielem gimnazjum uczę drugi rok i spotkało mnie cos takiego
    > uczennica poskarżyła się na mnie o niestosowne zachowanie. Dyrektor wziął
    > mnie na dywanik w obecności światków i wywalił we mnie stek oskarżeń
    > pomówień i plotek ale oskarżenie w okuł którego sprawa się toczy nie padło
    > (molestowanie) Następnie zasugerowano mi że najlepiej dla wszystkich było
    by
    > jak bym się zwolnił. W przeciwnym wypadku sprawę będzie badał prokurator.
    Ja
    > czuje się niewinny dlatego odpowiedziałem że się nie zwolnię i niech
    badają
    > wtedy dyrektor zasugerował zawieszenie na czas trwania sprawy (nawet 2
    > lata). Moje pytanie brzmi czy mówił poważnie czy to tylko kolejna próba
    > zastraszania i nacisku. Bo zawieszenie na 2 lata to dla mnie klęska nawet
    > jak udowodnię swoją niewinność z czegoś trzeba żyć.

    Karta Nauczyciela mówi, że:
    Art. 83. 1. Dyrektor szkoły może zawiesić w pełnieniu obowiązków
    nauczyciela, a organ prowadzący szkołę - dyrektora szkoły, przeciwko któremu
    wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie postępowania
    dyscyplinarnego, jeżeli ze względu na powagę i wiarygodność wysuniętych
    zarzutów celowe jest odsunięcie nauczyciela od wykonywania obowiązków w
    szkole. W sprawach nie cierpiących zwłoki nauczyciel i dyrektor szkoły może
    być zawieszony przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania
    dyscyplinarnego.
    2. Nauczyciel i dyrektor szkoły zostaje z mocy prawa zawieszony w pełnieniu
    obowiązków w razie jego tymczasowego aresztowania lub w razie pozbawienia go
    wolności w związku z postępowaniem karnym.
    3. Zawieszenie w pełnieniu obowiązków nie może trwać dłużej niż 6 miesięcy,
    chyba że przeciwko nauczycielowi lub przeciwko dyrektorowi szkoły toczy się
    jeszcze postępowanie wyjaśniające, w związku z którym nastąpiło zawieszenie.

    Czyli mogą to być w skrajnym przypadku 2 lata a nawet i więcej:

    i dalej:
    Art. 84. 1. Wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela w okresie zawieszenia w
    pełnieniu obowiązków może ulec ograniczeniu, a tymczasowo aresztowanego
    ulega ograniczeniu najwyżej do połowy, w zależności od stanu rodzinnego
    nauczyciela, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego
    następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zawieszenie.
    2. W okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków nie przysługują dodatki oraz
    wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
    3. W okresie odbywania kary pozbawienia wolności nauczycielowi nie
    przysługuje wynagrodzenie.
    4. Przepisy ust. 1-3 oraz art. 83 ust. 2 stosuje się także do nauczycieli
    zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
    5. Jeżeli postępowanie dyscyplinarne lub karne zakończy się umorzeniem z
    braku dowodów winy albo wydaniem orzeczenia lub wyroku uniewinniającego,
    nauczycielowi należy zwrócić zatrzymane kwoty wynagrodzenia.

    Czyli bez środków do życia nie zostaniesz...

    A w ogóle to przeczytaj dokładnie rozdział 10 Karty Nauczyciela:
    http://www.menis.gov.pl/prawo/kartan/kn-spis.htm

    i - jeżeli jesteś niewinny - nie poddawaj się.

    Michal Letowski