  • Data: 2011-12-26 22:44:58
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Dec 2011, Lokator wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale PO CO mam sobie to wyobrażać - skoro dobrze wiem, że tak NIE JEST

    Formalnie różnica między przypadkami wyżej a "gość zobowiązął się
    wyłożyć pieniądze na inwestycję" jest niewielka: faktycznie,
    w razie spowodowania szkody przez "niespłacenie" dłużnik może
    zostać zmuszony do pokrycia owej szkody, art.481.3KC (tam jest
    słowo "nadto", znaczy ponad odsetki, sprawdź).
    Tyle, że taki przypadek nie jest "oczywisty", bo najjaśniejszy
    przepis pozwalający rościć o "naprawienie" zaczyna się tak:
    "kto *Z WINY* swej...".
    Oczywiście "odpowiedzialność bez winy" też istnieje, ale najpierw
    trzeba znaleźć podstawy i nie chce mi się sprawdzać czy i gdzie
    jest zastrzeżenie że jeśli poszkodowany mógł "z łatwością
    zapobiec", to z żądania nici (IMVHO wystarczy, że mógł mieszkanie
    obciążyć a tego nie zrobił).

    > Stąd zresztą moje zaskoczenie, że na moją prośbę o czas na wyprowadzkę
    > otrzymuję odpowiedź "jazda stąd, i to zaraz!". Może nie tak dosłownie
    > sformułowaną, ale... wychodzi na to samo.

    "Przepis nie przewiduje" :)
    BTW: znasz ustawę o ochronie lokatorów:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    i Kodeks Cywilny:
    _117.html

    ?
    Poczytaj sobie do poduszki ;)
    (przynajmniej częściami)

    Z ustawy "o ochronie" od art.11 (ale definicje na początku również)

    pzdr, Gotfryd