    From: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Date: Thu, 20 Jul 2006 07:33:43 +0200
    <d...@n...lechistan.com> <e9enr0$jvi$2@serwus.bnet.pl>
    <e9fm47$3uc$1@news.dialog.net.pl> <44bba5fe$1@news.home.net.pl>
    <e9gbuu$o2q$1@news.dialog.net.pl> <e9geaq$q0r$1@news.dialog.net.pl>
    <h...@n...lechistan.com> <e9grqe$7ch$1@news.dialog.net.pl>
    <r...@n...lechistan.com> <e9iife$iuu$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@n...lechistan.com> <e9iq6s$pmp$1@news.dialog.net.pl>
    <h...@n...lechistan.com> <e9j5rh$3av$1@news.dialog.net.pl>
    <e9m9dk$i7a$1@news.dialog.net.pl> <44beb185$1@news.home.net.pl>
    <e9mc4d$km1$1@news.dialog.net.pl> <44beb5d1$1@news.home.net.pl>
    <e9mfvh$n2a$1@news.dialog.net.pl> <4...@n...home.net.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Tyle, że przepisy do których ciągle się odwołujemy, nakazują rowerzyście
    > uczestniczenie w tej części ruchu, która kieruje się rygorystycznymi
    > przepisami, a których nieprzestrzeganie powoduje tragiczne skutki.

    I w tych przepisach nic nie ma o pieszych? Naprawdę? Więc jak wejdą
    na jezdnię poza wyznaczonym przejściem, to nie złamią żadnych
    rygorystycznych przepisów, których nieprzestrzeganie powoduje
    tragiczne skutki? :)

    > Ale w mieście brak chodnika jest z reguły ewenementem,

    Ziemia do Maćka... Poza Warszawą _naprawdę_ istnieje życie... :)

    > a rowerzysta
    > przejeżdżający przez przejście dla pieszych nocą bez świateł na
    > czerwonym świetle regułą.

    Cóż, ja z kolei z brakiem chodnika spotykam się dosyć często,
    za to z opisaną sytuacją spotkałem się raz lub dwa. Znacznie
    częściej niż rowerzystów łamiących przepisy zauważam kierowców
    jadących zbyt szybko, wyprzedzających na trzeciego na podwójnej
    ciągłej, wyprzedzających z niewłaściwej strony, wymuszających
    pierwszeństwo i na wiele innych sposobów łamiących przepisy.
    Równie często widzę pieszych łamiących przepisy.
    Ale może to dlatego, że nasze miasta nie są zbyt przyjazne dla
    rowerzystów, więc jest ich na ulicach stosunkowo mało.

    > W moich młodych latach karta rowerowa czy karta woźnicy była elementem
    > obowiązkowym. Nawet karta pływacka :-)

    Może się zdziwisz, ale pamiętam te czasy ;) Ale podobnie jak posiadanie
    prawa jazdy nie gwarantuje, że kierowca będzie jeździł zgodnie
    z przepisami, tak i nie gwarantuje tego karta rowerowa czy jakikolwiek
    inny kawałek papieru czy plastiku. Bo zazwyczaj nie chodzi o
    nieznajomość przepisów, ale o czystą niechęć do ich stosowania.

    Pozdrawiam,
    Gerard