    From: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Date: Tue, 14 Aug 2007 00:33:58 +0200

    tarirara pisze:
    > czesc,
    > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra
    > wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?
    > może któreś z Was miało akurat z nimi jakąś styczność i moze pcos
    > podpowiedzieć
    > dzięki z góry

    Niedawno to przerabiałem. Paragrafów nie podam ale opisze jak to działa.
    Ustawa o handlu nie nakłada na sprzedawcy (zdajsie od 1995 lub
    99)obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru wyjątkiem jest
    sprzedaż zdalna (np. sklepy internetowe) gdzie kupujący ma prawo do
    zwrotu towaru w terminie bodajże 10 dni bez podania przyczyny(choc jest
    to obwarowane pewnymi warunkami). Z drugiej strony nie ma przepisu,
    który by tego zwrotu zabraniał przyjąć. Tak więc w przypadku sprzedaży
    stacjonarnej przyjęcie zwrotu pełnowartościowego towaru leży tylko w
    dobrej woli sprzedawcy. Dlatego nie załatwiaj nic na wariata i nie idź
    na udry. Najlepiej spokojnie pogadać ze sprzedawcą i jeżeli ma dobry
    dzień a przełożeni nie zabronili(jak mnie) to myślę że przymnie. Na
    pewno łatwiej będzie uzyskać wymianę niż zwrot gotówki.

    Dla osób które podniosą larum że "na zachodzie to nie ma problemów ze
    zwrotami" odpowiem. tak ale na zachodzie nikt nie wpada na pomysł
    kupienia telewizora plazmowego na 3 dni bo właśnie ma być finał ligi
    mistrzów.

    p,M