  • Data: 2005-11-07 02:00:14
    Temat: Re: Czy komornik może tak postąpić...?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Z komornikami nie za wiele miałem do czynienia. Ale zastanawiam się,
    > czy czasem opisanym przez Ciebie działaniem nie wchodzi w kolizję z
    > art. 231 kk. Zakładam, ze da się dowieść, ze komornik zdaje sobie
    > sprawę z tego, że zabiera cudzy majątek. Bo jeśli bierze rzeczy, które
    > ewentualnie mogą należeć do dłużnika, to oczywiście pozostaje
    > powództwo przeciwegzekucyjne. No ale w wypadku zajmowania rzeczy pod
    > adresem teściowej, u której niegdyś dłużnik mieszkał, ale już nie
    > mieszka, to trudno uznać, by istniało takie domniemanie.

    No jeśli jest tak, jak pisze pytający, czyli komornik zamierza zabrać
    kobiecie mieszkanie tylko dlatego, że kiedyś zameldowany był u niej
    dłużnik, to faktycznie trudno dostrzec tu jakiekolwiek domniemanie.
    I w zasadzie może faktycznie tacy ludzie powinni oprócz ratowania
    majątku na drodze cywilnej, zgłaszać na Policję popełnienie przez
    komornika przestępstwa z art. 231 kk.

    --
    MArta
    m...@N...pl