  • Data: 2008-01-13 22:25:16
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > ... bo w 1974 roku, jak pisano kodeks wykroczeń, to nikomu do głowy nawet
    > nie przyszło, ze w przyszłości uprawnienia do legitymowania będą miały nie
    > tylko organa samorządowe (Straże Miejskiej/Gminne) ale i prywatne firmy.

    No to skoro nie przyszło im do głowy i tego nie uwzględnili do tej pory, to
    dlaczego mamy uważać, że ochrona podlega pod ten przepis... ?
    W dalszym ciągu tytuł brzmi "Wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym,
    samorządowym i społecznym", a art. 65.2 kw "Kto.... nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania...".
    art.47kw " § 4. Instytucją państwową, samorządową lub społeczną jest również
    przedsiębiorstwo, w którym Skarb Państwa lub jednostka samorządu
    terytorialnego jest udziałowcem, spółdzielnia, związek zawodowy, inna
    organizacja społeczna lub jednostka wojskowa."

    Czy ochrona jest w ogóle instytucją, a tym bardziej taką? Przecież ustawa
    nie udziela uprawnienia do legitymowania instytucji (konkretnej) tylko
    ochroniarzom, ludziom pracującym w różnych firmach, spełniających pewne
    kryteria. Jest to w rzeczywistości pewien zbiór różnorakich podmiotów,
    spółek świadczoących usługi w zakresie ochrony, zwykle prywatnych. O jakiej
    instytucji więc tu mówić? Nasuwa mi to wiele wątpliwości co do do karania z
    tego przepisu za odmowę podania danych ochroniarzowi.