  • Data: 2008-01-13 22:51:56
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > Jak już pisałem uważam, że powinno to być osobno, bo jest mylące.

    Ale czy "oraz"="i" ???

    W rozporządzeniu wykonawczym do ustawy o ochronie osób i mienie, co prawda
    minister osobno potraktował legitymowanie i ustalanie uprawnień do
    przebywania, co mogłoby nasuwać przypuszczenie, że tak należałoby to
    interpretować. Ale czy nie jest to błędne...?

    Poniżej kilka przykładów spornych użycia spójnika "oraz", wszystkie
    konkludują, że "oraz"="i"

    "...spójnik zdaniowy "oraz" nalezy interpretowac jako wymóg jednoczesnego
    stosowania
    zawartych w nim argumentów zdaniowych. Zasadnie zatem jak wskazała we
    wniosku strona
    hipoteza przedmiotowego przepisu oparta jest na zasadzie koniunkcji.
    Matryca logiczna dla koniunkcji oraz jej funktator zdaniowy ma charakter
    dwuargumentowy -koniunkcja jest prawdziwa zawsze i tylko wtedy, gdy oba jej
    człony s prawdziwe, je eliktórykolwiek z jej członów jest fałszywy, to
    koniunkcja te jest fałszywa (Z. Ziembi ski, Logikapraktyczna, wyd. XIX,
    Warszawa 1996).Takim stanowiskiem np. kierował się Urząd Celny tu:
    http://www.bialystok.uc.gov.pl/podatnicy/31-PRO-055-
    413-05-MS.pdf

    W dyskusji o ustawie o muzeach również Rada Legislacyjna stała na
    stanowisku, że "oraz" oznacza kumulatywne spełnienie przesłanek, a użycie go
    w funkcji enumeratywnej jest niewłaściwe: "Niefortunne jest wreszcie użycie
    w części definiującej spójnika "oraz": nasuwa się pytanie, czy projektodawca
    ma na tu myśli kumulatywne spełnienie kryteriów określonych w obu ustawach,
    co jest wszak a priori wykluczone, czy też chciał użyć wskazanego spójnika w
    funkcji enumeracyjnej, co jednak wymagałoby innej redakcji. "
    http://209.85.135.104/search?q=cache:fjYEG2wsF6YJ:ww
    w.radalegislacyjna.gov.pl/index.php%3Fid%3D90+sp%C3%
    B3jnik+%22oraz%22&hl=pl&ct=clnk&cd=20&gl=pl