  • Data: 2008-01-13 20:24:32
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:fmdkj6$fbj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jesteś pewien, bo ja nie do końca. Po pierwsze w kw to akurat wykroczenie
    > jest w rozdziale "przeciwko instytucjom państwowym",

    ... bo w 1974 roku, jak pisano kodeks wykroczeń, to nikomu do głowy nawet
    nie przyszło, ze w przyszłości uprawnienia do legitymowania będą miały nie
    tylko organa samorządowe (Straże Miejskiej/Gminne) ale i prywatne firmy.

    > więc nie wiem, czy nie należałoby interpretować tego wykroczenia
    > całościowo, tzn. w kontekście tego rozdziału w jakim się znajduje, a nie
    > tylko jednego paragrafu. Ochrona organem ani instytucją państwową nie
    > jest.

    > Po drugie, ciekawe dlaczego w ustawie o ochronie to uprawnienie zapisano
    > ze spójnikiem "i" "ustalania prawa do przebywania"... Czy nie należy
    > wnioskować, że legitymowanie dozwolone jest tylko i wyłącznie łącznie ze
    > sprawdzeniem uprawnień, a więc np. na terenach zamkniętych etc.??

    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia
    w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości;

    O które "i" Ci chodzi?