  • Data: 2023-10-07 02:41:41
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > więc nie wykluczone, że nie jest to wynik przemyśleń i obliczeń, tylko
    > przypadek.
    >
    > Trzeba by było - ale to rola biegłego - wrysować rzuty boczne KIA i BMW
    > i zobaczyć, czy to możliwe. Żeby się nie okazało - ale to tylko luźna
    > sugestia - że kierujący KIA postanowił "ukarać" nadjeżdżającego z tyłu
    > BMW i depnął po hamulcach. Przednie koła zablokowało, tylne odciążyło,
    > podniósł się tył, a z kolei BMW podobnie się zachowało i zamiast uderzyć
    > zderzak w zderzak, to BMW uderzyło w odsłonięty tym manewrem zbiornik

    Ciężkie do udownienia MZ. Poza tym normalnym skutkiem uderzenia/wypadku
    może być pożar. Dość często samochody w trakcie wypadku płoną bez
    żadnych dodatkowych manewrów.

    > Najechań na tył pojazdu zdarza się sporo, a większość z nich nie kończy
    > się tak spektakularnymi pożarami. No ale jeśli KIA jechała powiedzmy

    Nie, ale zdarza się statystycznie często. Poza tym, jak już rozważamy
    ten scenariusz, że bmw wmlaskał się pod kiję to chyba miałby trochę inne
    zniszczenia. MZ ta kia była na tyle krótka, że przy całym impecie
    uderzenia i tak zbiornik oberwał.

    > ~130 km/h, a BMW ~250 km/h, to uderzyło z prędkością ~120 km/h. Sporo
    > to, choć przecież najechania na stojące na autostradzie samochody też
    > bywają z podobnymi prędkościami, a ne kończą się takimi wybuchami.
    >
    > Życia obsadzie KIA to nie zwróci, ale chciałbym wiedzieć, co spowodowało
    > taki pożar, by w przyszłości podobnym efektom zapobiec.

    MZ prozaiczne powody. Bmw tej klasy to jednak kawał kloca, kia wygląda,
    że mała, mogła być też zatankowana po korek. Oni zdaje się z nad morza
    wracali, coś 500km mogli zrobić i trochę wcześniej tankować. A dalej
    pękniety zbiornik i jakaś iskra, których jest zwykle od pioruna lub
    nawet wydech.

    --
    Marcin