eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy karetka na sygnale ma pierwszeństwo przed karetką na sygnale? › Re: Czy karetka na sygnale ma pierwszeństwo przed karetką na sygnale?
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy karetka na sygnale ma pierwszeństwo przed karetką na sygnale?
    Date: Mon, 25 Dec 2023 22:39:58 +0100

    W dniu 25.12.2023 o 22:26, cef pisze:

    > Obowiązują, ale żadna z karetek nie musi się stosować.
    > Podejrzewam, ze jednak jest jakieś inne odniesienie.

    Sądzę że źle podejrzewasz, ale rowalmy to na czynniki pierwsze.

    Kierowwcy karetek nie muszą się (w określonych awrunkach, ale pomińmy)
    stosować się do przepisów (oraz znaków i sygnałów) ale nie zdejmuje z
    nich to odpowiedzialności za ewentualne kolizke.

    1 - karetka jedzie na czerwonym, wali w seba na zielonym - wina kierowcy
    karetki.

    2 - karetka jedzie na czerwonym, wali w karetkę na zielonym - wina
    kierowcy karetki na czerownym.

    > Ale z którego? Jedni twierdzą, że z tych znaków a inni, że karetki na
    > sygnale są równorzędne.

    Nie są. Przy ustaleniu odpowiedzialności dalej obowiązują przepisy
    ogólne, znaki i sygnały w odpowiedniej hierarchi. Jak był szczyt
    jakiegoś nato albo klimatyczny w warszawie to jeżdziły same
    uprzywiejowane i zastanawiałem się czy się pozabjają czy jaloś dadzą
    radę. Trochę śmiechow było ale się nie pozabijali;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!