  • Data: 2007-12-22 18:01:06
    Temat: Re: Czy jest obowiązek podania hasła?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Skiraz alias Pablo <p...@o...pl> writes:
    > Mam pytanie czysto teoretyczne. Przewiną mi się dziś artykuł o jakimś
    > gościu, którego sądzą za pedofilię w stanach, tylko maja probelm bo na
    > kompie, który mu odebrali treści są zabezpieczone hasłem, a on zły nie
    > chce go podać ;)
    >
    > I tak mnie zaczęło zastanawiać jak to by u nas wyglądało? Policja ma
    > nakaz, rekwirują mi dysk, ale nie mogą się do niego dostać. Złamanie
    > zabezpieczeń może trwać, hmmm nawet kilka tysięcy lat ;) więc szanse
    > że policjanci sobie z kompem sami poradzą są znikome. I teraz
> [...]

    A jak mogą ci udowodnić że nie zapomniałeś? :-)

    AFAIR tamten wyrok z USA opierał się na piątej poprawce (przeciw samo
    oskarżeniu). Dwaj federalni widzieli że tam było "trochę" pornografii
    ale sędzia orzekł że po wydaniu hasła przez oskarżonego *mogliby*
    znaleść więcej dowodów. Federalni chcieli to rozstrzygać po linii
    analogii z obowiązkiem wydania klucza do schowka/szafki ale sędzia
    potraktował "zdradzenie klucza" po linii złożenia zeznania.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Dwa kieliszki wystarczą. Najpierw jeden, potem kilkanaście drugich.