eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury? › Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia
    faktury?
    Date: Sun, 15 Apr 2012 18:32:29 +0200

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jmeokk$9ga$1@inews.gazeta.pl...

    > Przecież jest protokół odbioru robót. Jeżeli faktura została zapłacona to
    > odbiorca zapewne ma pokwitowanie. Trudno, aby wystawiający fakturę
    > przeprowadzał dowód na jej niezapłacenie.

    W pratyce akurat tak. Wyobraź sobie, ze idziesz do kiosku ruch i kupujesz
    zapałki. Bieżesz je i idziesz, a po półteorej roku kiosk przysyła Ci do
    zapłaty faktuyrę za te zapałki domagając się ponownie zapłaty.

    > Hm, nie wiem jak potraktuje to spóźnienie Urząd Skarbowy, ale myślę że
    > zapłata za fakturę spokojnie na to starczy.

    Wystawienie faktury, to jedynie potwierdzenie przyjecia należności. Przy
    kontakcie z konsumentem, to teraz zgodnie z art. 6 wykonawca będzie musiał
    dowieść, że zawierajac ustnie umowę półtorej roku wcześniej nie otrzymał
    wóczas zapłay. WIem, ze ejst inaczej, ale dowód spoczywa na wykonawcy. Ba,
    to on musi diowieść, że umóił sie na zapłate wymienionej w fakturze kwoty.
    No bo co do zasady mogła to być inna kwota. Nikt im nie zabronił umówienia
    się na 1 zł. Przy braku pisemnej umowy, to cieżko mu bedzie tego dowieść, a
    w razie odmowy zapłaty bedzie te wszystkie okoliczności musiał wykazać w
    sądzie i samą fakturą wystawioną po półtorej roku sądu nie przekona raczej.