  • Data: 2006-03-27 07:53:12
    Temat: Re: Czy autokomis obowiązuje rękojmia??
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    u...@o...pl napisał(a):
    > Dziś wyszła poważna wada ukryta w samochodzie, który kupiłem 2
    > miesiace temu w komisie samochodowym. Gdy kupowałem autko właściciel
    > zapewniał, że dają rękojmie na auto (gwaranicje dają powyzej
    > 15tys, a moje było za 10), lecz dziś czytam dokładniej umowe (mój
    > bardzo głupi błą, że dopiero dziś), że auto nie podlega zwrotowi.
    > Czy mam jakieś szanse na odzyskanie pieniedzy, czy poprostu
    > podpisując umowę zrezygnowałem z rękojmi??

    Przede wszystkim jeśli jesteś konsumentem (kupiłeś bez związku z
    prowadzoną działalnością gospodarczą), to zastosowanie ma ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i uregulowana w niej
    instytucja niezgodności z umową - więcej poczytasz na
    www.federacja-konsumentow.org.pl. Uprawnień z tej ustawy nie można
    wyłączyć w umowie.
    A jeśli nie jesteś konsumentem, to rękojmię można było wyłączyć,
    ograniczyć itd. Więc decyduje to, co w umowie, z tym, że postanowienie,
    że samochód nie podlega zwrotowi nie powinno oznaczać wyłączenia
    rękojmi, a ewentualnie jej ograniczenie.

    KG