  • 1. Data: 2006-03-26 22:46:55
    Temat: Czy autokomis obowiązuje rękojmia??
    Od: u...@o...pl

    Witam

    Dziś wyszła poważna wada ukryta w samochodzie, który kupiłem 2
    miesiace temu w komisie samochodowym. Gdy kupowałem autko właściciel
    zapewniał, że dają rękojmie na auto (gwaranicje dają powyzej
    15tys, a moje było za 10), lecz dziś czytam dokładniej umowe (mój
    bardzo głupi błą, że dopiero dziś), że auto nie podlega zwrotowi.
    Czy mam jakieś szanse na odzyskanie pieniedzy, czy poprostu
    podpisując umowę zrezygnowałem z rękojmi??

  • 2. Data: 2006-03-27 07:53:12
    Temat: Re: Czy autokomis obowiązuje rękojmia??
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    u...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > Czy mam jakieś szanse na odzyskanie pieniedzy, czy poprostu
    > podpisując umowę zrezygnowałem z rękojmi??

    Przede wszystkim jeśli jesteś konsumentem (kupiłeś bez związku z
    prowadzoną działalnością gospodarczą), to zastosowanie ma ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i uregulowana w niej
    instytucja niezgodności z umową - więcej poczytasz na
    www.federacja-konsumentow.org.pl. Uprawnień z tej ustawy nie można
    wyłączyć w umowie.
    A jeśli nie jesteś konsumentem, to rękojmię można było wyłączyć,
    ograniczyć itd. Więc decyduje to, co w umowie, z tym, że postanowienie,
    że samochód nie podlega zwrotowi nie powinno oznaczać wyłączenia
    rękojmi, a ewentualnie jej ograniczenie.

    KG