    Subject: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz
    Niepodległości?"
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5fb6a417$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <rp69gj$3cr$1@gioia.aioe.org>
    <5fb7cbc5$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <rp8l5d$149q$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <rp8mco$1qg7$1@gioia.aioe.org>
    <5fb7e27f$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <rp8rgu$j12$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <rpfmbk$4pd$2@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <rpfoab$son$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <rpg2au$1fc3$1@gioia.aioe.org>
    <5fbb9e7b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Henryk Hajdan <h...@g...com>
    Date: Mon, 23 Nov 2020 20:52:22 +0100

    > Bo ja przykładowo na chwilę obecną nei widzę żadnej siły politycznej,
    > której zaufałbym w kolejnych wyborach. PiS niespecjalnie mi się podoba,
    > ale nie ma za bardzo alternatywy.

    Tobie PiS się pewnie nie podoba z powodu jeśli komuś podoba się PiS to
    jest Lewica.
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ich program, ale tak w skrócie Lewica SLD
    to jest takie PiS rozdawnictwo pieniędzy, ale na zasadach
    demokratycznych i sprawiedliwych.

    Lewica ma ciekawy program:

    Komisariat policji w każdej gminie jako element prewencji i zwiększenia
    poziomu bezpieczeństwa.

    Podniesienie wynagrodzeń funkcjonariuszy. Coroczna waloryzacja
    wynagrodzeń we wszystkich służbach mundurowych co najmniej o wskaźnik
    inflacji

    Przygotowanie państwa do ochrony przed cyberatakami. Wiele państw (USA,
    Japonia, Niemcy, Wielka Brytania, Izrael, Arabia Saudyjska) stworzyło

    Racjonalna polityka pomocy uchodźcom.

    Zero ZUS przez 18 miesięcy dla firm zatrudniających pierwszego i
    drugiego pracownika.
    Walka z umowami śmieciowymi
    Wszystkie osoby wykonujące pracę zależną muszą mieć takie same prawa
    pracownicze
    Podwyższenie wymiaru urlopu wypoczynkowego dla pracowników. W
    przypadku 8-letniego stażu pracy do 24 dni, w przypadku 10-letniego
    stażu pracy do 30 dni.

    Pracownicy powinni mieć prawo do przechodzenia na emeryturę po 40
    latach pracy
    Emerytura nie może być niższa aniżeli 60% uśrednionego wynagrodzenia z
    ostatnich pięciu lat aktywności zawodowej.

    Wzrost publicznych nakładów na zdrowie do 7 proc. PKB - przeciętnego
    poziomu w UE.

    Prawo do darmowych lekarstw powinno przysługiwać wszystkim pacjentom,
    bez względu na wiek po przekroczeniu określonego kwotowo kwartalnie
    limitu wydatków na leki, a w przypadku osób, które ukończyły 70 rok
    życia - bez limitu

    Zakaz eksmisji na bruk. Każda eksmisja powinna być powiązana z
    przyznaniem lokalu zastępczego

    Zwiększenie wydatków na edukację

    Wyprowadzenie lekcji religii ze szkół. Zniesienie katechizacji przez
    państwo. Pozwoli to zaoszczędzić ponad 1,2 mld zł rocznie.

    Całodniowa opieka nad uczniami w szkołach w świetlicach szkolnych.
    Pełnowartościowa szkoła to taka, która zapewnia dzieciom opiekę w
    godzinach pracy rodziców.

    Ochrona ogrodów działkowych. Wypoczynek w ogrodach działkowych jest
    dla blisko miliona Polaków podstawową formą rekreacji. Dlatego państwo
    powinno objąć je specjalną ochroną. Stawiamy interes obywateli ponad
    interes deweloperów

    Kwota wolna od podatku w wysokości 24 tysięcy złotych dla każdego
    obywatela, czyli w wysokości odpowiadającej kwocie rocznego minimalnego
    wynagrodzenia za pracę.

    Ochrona miejsc pracy w górnictwie i emerytur górniczych.

    Avast.