  • Data: 2020-11-23 22:43:57
    Temat: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Henryk Hajdan" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]

    >Tobie PiS się pewnie nie podoba z powodu jeśli komuś podoba się PiS
    >to jest Lewica.
    >Nie wiem czy dobrze rozumiem ich program, ale tak w skrócie Lewica
    >SLD to jest takie PiS rozdawnictwo pieniędzy, ale na zasadach
    >demokratycznych i sprawiedliwych.

    Jesli chodzi o pieniadze, to PiS istotnie wychodzi na bardzo lewicową
    partie, a lewica ... jak rzadzila, to wcale tak nie rozdawala.
    Fakt, ze czasy byly inne.

    >Lewica ma ciekawy program:
    >Komisariat policji w każdej gminie jako element prewencji i
    >zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.

    Ale co - PO zlikwidowala, czy SLD nie utworzyla ?

    >Podniesienie wynagrodzeń funkcjonariuszy. Coroczna waloryzacja
    >wynagrodzeń we wszystkich służbach mundurowych co najmniej o wskaźnik
    >inflacji

    A coz oni sie tak przymilaja ?

    >Przygotowanie państwa do ochrony przed cyberatakami. Wiele państw
    >(USA, Japonia, Niemcy, Wielka Brytania, Izrael, Arabia Saudyjska)
    >stworzyło

    Cos tam na ten temat chyba mamy ...

    >Racjonalna polityka pomocy uchodźcom.

    Toz przeciez PiS bardzo racjonalnnie pomaga :_)

    >Zero ZUS przez 18 miesięcy dla firm zatrudniających pierwszego i
    >drugiego pracownika.

    A dla firm jednoosobowych ?

    >Walka z umowami śmieciowymi

    Sprzataczki w zwoich biurach zatrudniaja na etat ?

    > Podwyższenie wymiaru urlopu wypoczynkowego dla pracowników. W
    > przypadku 8-letniego stażu pracy do 24 dni, w przypadku 10-letniego
    > stażu pracy do 30 dni.

    A to prawde mowiac jest drobny skandal.
    Moze i pracownik po 30 latach pracy wymaga pare dni dodatkowego
    urlopu, ale czemu mlody nie dostaje tyle samo co taki w srednim wieku
    ?

    Ale ... czemu nie wprowadzili jak rzadzili ?

    >Pracownicy powinni mieć prawo do przechodzenia na emeryturę po 40
    >latach pracy

    PiS tego nie wprowadzil ?

    >Emerytura nie może być niższa aniżeli 60% uśrednionego wynagrodzenia
    >z ostatnich pięciu lat aktywności zawodowej.

    No, to juz moze byc dyskusyjne.
    Jak np ktos cale zycie nie pracuje, a przez 5 lat trafia do spolki SP
    :-P

    >Wzrost publicznych nakładów na zdrowie do 7 proc. PKB - przeciętnego
    >poziomu w UE.

    A czemu wczesniej nie wprowadzili ?
    "Sluzba zdrowia" lezy. Nie naprawil PiS, ani PO, ani SLD ...

    >Prawo do darmowych lekarstw powinno przysługiwać wszystkim pacjentom,
    >bez względu na wiek po przekroczeniu określonego kwotowo kwartalnie
    >limitu wydatków na leki,

    Cos w tym jest, tylko trudno zrealizowac.
    Zwrot po przedstawieniu paragonow ?

    >a w przypadku osób, które ukończyły 70 rok życia - bez limitu

    To wszyscy beda brali na babcie :)

    >Zakaz eksmisji na bruk. Każda eksmisja powinna być powiązana z
    >przyznaniem lokalu zastępczego

    PiS to chyba wprowadzil ?

    Tylko .. czemu tu nie widze zabezpieczenia praw wynajmujacych
    mieszkania ?
    Maja tak sobie czekac, az gmina znajdzie lokal zastepczy ?
    Moze niech im gmina placi umowiony czynsz do czasu znalezienia lokalu

    >Wyprowadzenie lekcji religii ze szkół. Zniesienie katechizacji przez
    >państwo. Pozwoli to zaoszczędzić ponad 1,2 mld zł rocznie.

    Wyprowadzenie to niekoniecznie dobry pomysl, biorac pod uwage
    trudnosci logistyczne - dzieci maja same chodzic ze szkoly do kosciola
    ?

    >Całodniowa opieka nad uczniami w szkołach w świetlicach szkolnych.

    A nie ma ?

    >Pełnowartościowa szkoła to taka, która zapewnia dzieciom opiekę w
    >godzinach pracy rodziców.

    Za PZPR bylo prosciej :-)

    >Ochrona ogrodów działkowych. Wypoczynek w ogrodach działkowych jest
    >dla blisko miliona Polaków podstawową formą rekreacji. Dlatego
    >państwo powinno objąć je specjalną ochroną. Stawiamy interes
    >obywateli ponad interes deweloperów

    PiS je chcial uwlaszczyc, ale mu przeszlo.
    Ciekawe ile w tym troski o elekorat, a ile o "swoich" w zarzadach ...

    >Kwota wolna od podatku w wysokości 24 tysięcy złotych dla każdego
    >obywatela, czyli w wysokości odpowiadającej kwocie rocznego
    >minimalnego wynagrodzenia za pracę.

    Cos w tym jest, ale dlaczego mialby sie nie skladac na panstwo ?

    >Ochrona miejsc pracy w górnictwie i emerytur górniczych.

    I troska o srodowisko jednoczesnie ?

    PiS tez chronil, ale jakby trche przestal :-)

    J.