eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów? › Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Subject: Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 26 May 2019 16:43:49 +0200

    > Ale czy sąd powinien badać dogłębnie każdy przypadek przychodzacy z
    > innej jurysdykcji? Nb. to amerykańskie sądownictwo też jest dość dziwne
    > i zdaje się, nie umniejszając win Polańskiego, co pewien czas wychodzą
    > różne kwiatki. Widzę problem w tym, jak polski sąd miałby to rzetelnie
    > ocenić, gdzie może nie mieć możliwości dokonania takiej oceny.

    Sąd ocenia tylko zgodność z polskim systemem prawa. Oczywiście
    podstawowe przestępstwa przeważnie bywają przestępstwami wszędzie. Ale
    bywają takie rożne odmienności kulturowe. Trochę dziwnie by wyglądało,
    jakby w Polsce ukarano polkę za chodzenie po ulicy w spódniczce mini, a
    w krajach arabskich można chwycić za to karę dość poważną.

    > Wydaje mi się, że nie musi być fundamentalnie inna w tym znaczeniu, że
    > ktoś komu seksualnie odwaliło w wieku 18 lat i poszedł do łóżka z
    > 13tolatką nie musi mieć takich problemów 20 lat poźniej.

    Poza tym pedofilia, to skłonność do osób znacznie młodszych od siebie.
    Gdybym ja zaczął się oglądać za trzynastolatką, to oczywiście byłby to
    powód do niepokoju. Ale jak koleś ma te 17 lat (już odpowiada karnie) i
    za zgodą dziewczyny pójdzie do łóżka z 13-to latką, to są cztery lata
    różnicy. Znam takie pary żyjące w zgodzie i nikt tu awantur nie
    wszczyna, tyle że mają po kilkadziesiąt lat.

    Penalizacja takich zachowań spowoduje tylko tyle, że będą się bardziej
    kryli i tyle. No i da miejsce do pieniactwa pseudo obrońców czci i
    cnoty. Trzeba tu zachować jakiś umiar i rozsądek. Oczywiście dorosły
    facet powinien mieć na tyle rozsądku, by zdawać sobie sprawę z tego, że
    jak taka nastolatka mu na kolana się pcha, to nie powinno się korzystać.
    Ale życie niesie ze sobą rożne sytuacje i nie ma co z góry zakładać złej
    woli.