  • Data: 2005-06-14 23:05:06
    Temat: Re: Czy POMROCZNĄ można jeszcze bardziej UPOMROCZNIĆ ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d8nmkn$9kd$4@inews.gazeta.pl...

    > eee. myślałem, że nie jesteś aż na tyle leniwy, żeby wklepać
    www.gazeta.pl.
    > samo się w oczy rzuca. :)

    Wiesz, to kwestia poszanowania rozmówców.

    > ale masz
    24.html

    Wystarczy sprawdzić, czy faktycznie mili taki zwyczaj. Zgodnie z prawem
    kanonicznym zwyczaj trwający ponad 100 lat jest prawem. Osoby wierzące,
    dla których Papież jest symbolem i których takie zachowanie mogło by
    ewentualnie obrazić powinny moim zdaniem sankcjonować prawo kanoniczne.
    Pytanie, czy tradycja ta trwa od ponad 100 lat? Bo nie wiemy ile działo
    to stowarzyszenie, zanim je reaktywowano. Ale bractwa kurkowe, to dość
    stara tradycja i nie jest wykluczone, że można będzie uznać taki zwyczaj
    za prawo.

    A sam pomyśl akurat uważam za mało rozsądny. Papież był raczej
    przeciwnikiem wojen i broni. Nie wiem, czy najszczęśliwszym sposobem
    uczczenia jego osoby jest umieszczenie go na tarczy strzeleckiej.