    From: Smok Eustachy <S...@E...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Date: Fri, 11 Sep 2009 10:53:35 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 12:37:57 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > A musi być "zatwierdzonym"? Poza tym, na czym polega "zatwierdzenie"?
    > Gdzieś w konstytucji Korei jest coś o ateizmie? Może jakiś cytacik?

    Albania była ogłoszonym.
    A po to jest to potrzebne, że jest pożądania jakaś forma odcięcia się
    ateistycznej formacji od dorobku innych religii. Bo w państwach jak
    Czechy i Szwecja oni na tym dorobku po prostu żerują.

    > On też nie. Póki co w GB nie debilizm religijny nie osiągnął wyżyn, jak
    > np. w USA.

    Oj USA. Czemu Dawkins nie napisze, ze w ZSRS w odróżnieniu od USA w KC
    byli sami ateiści i w Biurze Politycznym.
    I ilu ludzi się przedzierało przez mur berliński z zachodu na wschód a
    ilu z wschodu na zachód?

    > To zacytuj. Tu słowa Stalina (i dzieło skąd wzięte), tu Dawkins.

    Religia jest jadem dla naszych dzieci", "Kościół uciska wiedzę, pali
    wynalazki", "Nie istnieją bajeczki opowiadane przez Kościół" oraz że "Od
    rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus".

    > Oczywiście, ludziom mordowanym w imieniu Jahwe umierać było znacznie
    > lżej, niż umierającym z powodu ideologii komunistycznej czy
    > jakiejkolwiek innej...

    Bo tych pierwszych było znacznie mniej.

    > BTW zgadnij, z jakiego wiekopomnego dzieła to cytat:
    >
    > ,,I odtąd właśnie uwierzyłem, że działam zgodnie z wolą Wszechmocnego
    > Stwórcy, że broniąc się przed Żydami, spełniam dzieło Boże".
    >
    > Tylko z wypożyczeniem go w bibliotece możesz mieć niejaki problem...

    > Oczywiście. Brak religii to religia. Brak seksu to też seks.

    Wiki se poczytaj:
    Religia - system wierzeń i praktyk, określający relację jednostki do
    różnie pojmowanej sfery sacrum, czyli świętości i sfery boskiej.
    Manifestuje się ona w wymiarze doktrynalnym (doktryna, wiara), w
    czynnościach religijnych (np. kult czy rytuały), w sferze społeczno-
    organizacyjnej (wspólnota religijna, np. Kościół) i w sferze duchowości
    indywidualnej (m.in. mistyka).

    Relacja jednostki do sacrum koncentruje się wokół poczucia świętości -
    chęci zbliżenia się do sacrum, poczucia lęku, czci czy dystansu wobec
    niego.

    Jak najbardziej ateizm dotyczy relacji do sacrum, że nie ma. I dystans
    jest.

    > Dziecko drogie, co to jest ateizm napisałem. Ty oczywiście wiesz lepiej
    > (jak to katolik- ateistą nie jest, ale co to jest ateizm wie lepiej od
    > ateisty). A swoje święte księgi znasz?

    Pewnie ze wiem, trudno żeby ktoś nie wiedział w tym kraju. Czytałem nawet
    stosowną literaturę.

    --
    http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/