  • Data: 2006-09-20 20:31:50
    Temat: Re: Cudzy debet w banku
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ees5s2$t4j$3@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl> napisał w wiadomości

    owe.pdf) i tam jest

    > No ale popatrz trochę dalej, co się dzieje. od tych operacji gotówkowych
    > prowizje i odsetki są wrzucacane w ciężar rachunku. Jesli spłacisz w
    > terminie całość kwoty, to nie ma sparwy. Ale jak spłacisz tylko kwotę
    > minimalną, to zaczynają Ci liczyć odsetki od tych zaksięgowanych odsetek.

    Well, Robert, niezupełnie. Istotnie, opłaty, prowizje, odsetki obiążają
    limit kredytowy i powiększają saldo do spłaty. Jednakże, zgodnie z §13
    regulaminu, odsetki liczone są tylko wyłącznie od transakcji gotówkowych,
    bezgotówkowych i przelewów z karty. Operacje naliczenia opłat, prowizji i
    odsetek nie są takimi transakcjami, patrz §1 (definicja operacji).
    Już zupełnie na marginesie dodam, że sposób naliczania odsetek, który
    proponujesz, nie dość, że jest niezgodny z prawem, to jeszcze mógłby łatwo
    przekroczyć dozwolony próg pobieranych odsetek, czyli 4*LOMBARD - obecnie
    22%.

    Pozdr.!
    (D)