  • Data: 2008-09-10 07:47:09
    Temat: Re: Co za przestepstwo ?
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To oceni sąd zapewne. W każdym razie zapewnienia przedstawicieli
    > administratora portalu dotyczyło obsłużenia normalnie działających
    > użytkowników.

    tyle ze polaków mamy 40 mln, korzystających z netu zapewne mniej. Normalny
    user generuje dosc spory ruch, bo pobiera grafike, zdjecia itp, w przypadku
    takich skryptow pobierany jest tylko kod glownego pliku (bo i po co reszta).
    Nawet jakby user korzystal, z 5 kont.
    Oczywiscie inaczej ma sie sprawa gdy ktos zaklada ponad 6 tys kont i z nich
    naraz wysyla (czytalem o tym na stronie policji, nie wiem jak było w przypadku
    tych komentarzu do zdjęc).

    No ale teraz tak, wracajac do pytania ktore zadalem na grupie jakis czas temu.
    Czy administrator ma prawo zapoznac sie z wiadomosciami wyslanymi prywatnie
    bez UPRZEDNIEJ zgody adresata lub nadawcy? Nawet porownujac tresc jednej
    wiadomosci z reszta wiadomosci wyslana przez uzytkownika, czy chocby
    poszukujac fragmentu, zapoznaje sie przeciez chocby z fargmentem zamknietego
    pisma (nie bedac uprawnionym). Czyli dokonuje czynu zabronionego.

    Czy taki?

    Mozna sie zastanowic czy moze dzialac w stanie wyzszej koniecznosci ALE

    1. musialby zapobiegac popelnieniu przestepstwa/wykroczenia przed jego
    wykonaniem a nie po,
    2. zakazane jest wysylanie informacji handlowej, reklama darmowej strony przez
    osobe fizyczna nie jest wykroczeniem, wiec wcale nie jest pewnym ze dana osoba
    nawet wysylajac jakas tam ilosc wiadomosci dokonuje wykroczenia.
    Jak myslisz?

    Krzys