  • Data: 2007-03-26 11:00:16
    Temat: Re: Co to jest droga publiczna?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:o5dkd4-818.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A, już widzę, gdzie cię twoja tępota zwiodła... Niech zgadnę: pewnie
    > zaraz zaczniesz mi imputować, że twierdziłem iż każdy chodnik, na który
    > się zjedzie z Marszałkowskiej, to "droga prywatna"?

    Nie. Twierdziłem, że uważasz, że droga niepubliczna jest wtedy, kiedy
    włączasz się do ruchu.
    I próbuję ci podać setki przykładów, kiedy włączasz się do ruchu również na
    drodze publicznej.
    Ale jak widać do ciebie to nie przemawia.

    > Że najwyraźniej potrzebujesz pewnej podpowiedzi...
    >
    > Podpowiedź: po jakiej części drogi normalnie poruszają się samochody,
    > hmm? Mam nadzieję, że nie odpowiesz "chodnik" albo "pobocze"...

    Samochody poruszają się po części drogi zwanej jezdnią.
    A teraz podpowiedź dla ciebie w postaci definicji drogi.
    Zwróć uwagę, że pobocze i chodnik są częścią drogi.

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu
    lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;