  • Data: 2011-06-21 21:02:48
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz P yra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4e00c70c$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
    > Sprawa wygląda tak, (...)

    > Strażnik gminny stwierdził że moje wyjaśnienie niczego nie wnosi i w
    > związku z tym skieruje sprawę do sądu.
    >
    > Sprawa IMO powinna być do wygrania w cuglach, ale jako że nie mam pojęcia
    > o tym co się teraz będzie działo, to nie chciałbym wdepnąć na jakąś
    > proceduralno-formalną minę.
    > No i tu pytanie - co teraz się będzie działo?

    (...)

    Straż wyśle najprawdopodobniej (bo oni z reguły nie myślą;-) oskarżenie do
    sądu, który może je odrzucić, ale znów najprawdopodobniej ( bo tam nikomu
    zdaje się nie chce się takich oskarżeń analizować) wystawi tzw. wyrok
    nakazowy.
    Wyrok ten albo akceptujesz (i płacisz orzeczoną karę) albo w ciągu 7 dni od
    otrzymania składasz tzw sprzeciw,- po prostu wysyłacz ZPO ze zdaniem np.
    "składam sprzeciw od wyroku nakazowego nr... ponieważ zarzucanego mi czynu
    nie popełniłem".
    I wówczas sąd wyznacza "normalną" rozprawę, na którą jako oskarzony musisz
    się stawić.
    Warto przedtem przeczytaćakta sprawy, dowody strazy,- masz do tego prawo i w
    opaciu o to wystosować tzw. pismo procesowe, w którym przedstawisz swoje
    argumenty i dowody.
    na rozprawie masz prawo ty (albo twój adwokat) brac czynny udział, tj
    zadawać pytania, składac wnioski dowodowe itp.
    Wg mnie ( a nie jestem prawnikiem) niestety, jako oskarżony będziesz musiał
    wziąc udział w rozprawie.
    W razie wygranej masz prawo dochodzić zwrotu kosztów jakie poniosłeś w
    związku ze stawiennictwem.