eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic? › Re: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
    Date: Wed, 04 May 2005 21:43:00 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <d5b8r2$op0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d5b5md$3jj$1@nemesis.news.tpi.pl> <d5b6i7$gie$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ajd219.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115236002 25376 83.25.237.219 (4 May 2005 19:46:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 May 2005 19:46:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <d5b6i7$gie$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:294856
    [ ukryj nagłówki ]

    Bartek Gliniecki napisał(a):

    > Generalnie to jest problem właściciela stacji benzynowej, bo deklaruje,
    > że przyjmuje zapłatę w formie innej niż gotówkowa, a potem okazuje się,
    > że jednak tak nie można płacić. Klient widzący na dzwiach odpowiednią
    > nalepkę nie musi wiedzieć, że terminal w środku nie działa.

    No tak, ale czy wywieszenie na drzwiach naklejki "VISA costam", obliguje
    go do przyjmowania platnosci karta?

    Pozatym problemy z placeniem karta czasami dotycza jednej karty - druga
    karta z innego banku da sie zaplacic. Pewnie problemy sa na linii
    operator terminala - bank.
    Mnie klienta to nic nie obchodzi, ale problem niekoniecznie musi miec
    przyczyne w niedzialajacym terminalu.

    > Najpraktyczniej byłoby jakby tankujący i ktoś ze stacji spisali kwit, że
    > dnia tego i tego osoba taka i taka, za kwotę taką i taką, nalała sobie
    > paliwa i nie mogła zapłacić wskutek awarii systemu kart płatniczych.
    > Kupujący zobowiązuje się do przelania w terminie 14 dni na rachunek
    > sprzedającego kwoty będącej zapłatą za nabyte paliwo. I tyle w sumie,
    > można jechać... Potem zostaje sądowe dochodzenie wierzytelności
    > ewentualnie.

    No to jest jasne - wiadomo ze taka byla by moja propozycja.
    Ale zakladam ze sprzedawca mowi ze nie moze, bo mu szef nie pozwolil i
    go z pracy wywali.
    Lub po prostu sprzedwca wykazuje zla wole - czyli twierdzi ze on sie na
    takie cos nie zgadza.

    A wiec sytuacja jest taka - paliwo nalane, kasy brak, karta nie dziala.
    Sprzedawca nie chce mnie puscic bez zaplacenia.
    Ja nie chce pojechac bez zalatwienia sprawy - no bo jak ot tak odjade
    bez zalatwienia tego, to tak jak bym ukradl?

    Czy zlozenie oswiadczenia woli o gotowosci podania swoich danych
    (wylegitymowania sie) w celu pozniejszej zaplaty nie obliguje jakos
    sprzedawcy do wyrazenia na to zgody?

    Mozemy wezwac policje - sprzedawca powie ze zatankowalem, a ja nie chce
    zaplacic. Ja powiem ze mam karte, ktora u sprzedawcy nie dziala.

    Paliwa odlac sie nie da - no chyba ze laweta, warsztat, odlewanie,
    cudowanie. Na to chyba ja sie moge nie zgodzic - moge?
    Czy moze jest tak, ze sprzedawca ma prawo zazadac zwrotu towaru jesli z
    jakichkolwiek przyczyn nie uda sie mi zaplacic? I wtedy to juz moj
    problem jak mu oddam to paliwo.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1