  • Data: 2007-07-13 07:53:44
    Temat: Re: Co można zrobić ze złośliwą sąsiadką ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Jul 2007, F.H.U. CompNet wrote:

    > Wyjaśnię jeszcze raz: zarówno moja żona jak i sąsiadka w momencie meldowania
    > zamieszkiwali w lokalu, który teoretycznie należy do nieżyjącej od dawna
    > osoby (praktycznie jeszcze gorzej, ponieważ brak dokumentu zakupu tego
    > domu). Żona musiała podać adresy i poinformować wszystkich spadkobierców,
    > musieli się oni wypowiedzieć w temacie, przedstawialiśmy kilkanaście różnych
    > dokumentów

    A nie było to przed sławnym wyrokiem TK, związanym z faktem iż obowiązek
    uzyskiwania poświadczeń od właścicieli był zapisany w rozporządzeniu do
    ustawy o ewidencji, która to nijak nie dawała ministrowi kompetencji
    do orzekania o tym co komu wolno?

    Tak, to rozporządzenie mimo wyroku TK obowiązywało (przynajmniej przez
    dłuższy czas, nawet nie wiem jaki jest dziś stan prawny), ale przestał
    obowiązywać przepis że zgoda właściciela jest WYMAGANA do czegokolwiek.

    W praktyce (po wyroku TK) urzędy rozgrywały to tak, że chciały
    od zgłaszającego zameldowanie świstka od właściciela - a jak takiego
    świstka nie miał (z dowolnego powodu) to chciały oświadczenia od
    meldującego się - zdaje się nawet linki do takich "sposóbów postępowania
    przez urząd" zapodawałem swojego czasu.
    *PRZYPUSZCZAM* że UM później jakąś weryfikację robił - ale przepisu,
    który by to nakazywał, nikt nie podał.

    A świadomość tego, że fakt zameldowania nie daje prawa do mieszkania
    jest w narodzie większa od czasu, jak w ramach prowokacji dziennikarskiej
    kiedyś zameldowano obcą osobę w domie matki ministra spraw wewnętrznych :>
    (oczywiście było to niezgodne z prawem i nieskuteczne, jedynie pokazywało
    iż zameldowanie nie ma NIC do prawa mieszkania w danym miejscu).

    > samej, jak moja żona - dalej twierdzicie że to tylko formalność ? To może mi
    > się to wszystko przyśniło ???

    Nie, komuś udało się przebić do TK w sprawie oczywistej tezy, że minister
    nie moze w rozporządzeniu ustanawiać obowiązków - bo zobowiązywać
    obywateli do czegokolwiek (np. przynoszenia świtka podpisanego
    przez właściciela czegośtam) można tylko w ustawie.
    Minister może tylko narzucić jak ma wyglądać stosowny formularz!

    pzdr, Gotfryd