  • Data: 2003-01-08 21:50:57
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > A że w grę wchodzi niebagatelna kwota, w warszawskim przypadku 260 zł, to
    > chyba dośc istotna sprawa. Mam rozumieć, że każdorazowo będąc zatrzymany
    bez
    > waznego biletu, w przypadku nie posiadania przy sobie dokumentów, będę
    > karany kwotą 380 zł (120 opłata dodatkowa, 260 kara za spowodowanie
    > zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego)?Rozumiem, że Policja
    > raczej nie będzie poszukiwała danego środka transportu celem sprawdzenia
    > mojej tożsamości i bez zmiany trasy lub zatrzymania się nie obejdzie.

    Nie wiem czemu wszyscy wychodza z zalozenia, ze ta oplata _musi_ byc
    nalozona.
    To tak kwestia wstepu.

    A teraz rzeczowo: powodem zmiany/zatrzymania nie jest kontroler. Powodem
    jest potrzeba ustalenia tozsamosci pasazera w celu nalozenia na niego platy
    dodatkowej za przejazd bez biletu. Winny w tym momencie jest pasazer, ktory
    nie chce (nie moze) okazac dokumentu (pomijam kwestie mozliwosci uiszczenia
    oplaty gotowkowej).
    Oplaty tej nie wezma od ciebie jak np. zaslabniesz w wozie i pjedzie on do
    szpital - wtedy jest to "uzasadniona przyczyna". Zjazd na policje nia na
    pewno nie jest.

    Slusznie zauwazasz, ze policja autobusu/trama/trolejbusa nie bedzie szukac -
    bo to nie nalezy do ich obowiazkow. W 90% wypadkow potrzeby identyfikacji
    nie obedzie sie bez zmiany/zatrzymania czy tez innych zdarzen, majacych
    wplyw na wykonanie rozkladu przez kierowce.

    Ale tak jak powiedzialem - jezeli nie bedziesz robil problemow, komisariat
    bedzie zaraz kolo trasy autobus, albo cokolwiek innego, to kontroler moze
    odstapic od wystawienia tej oplaty.
    Jak okreslil to nasz kierownik w KZK GOP 210 (u nas to tyle:) ma byc
    straszakiem na opornych pasazerow. Naprawde wtedy lepiej oplacic gotowkowo
    (50 zlotych). Mozesz tez trafic na kontrolera, ktory kaze ci kupic na
    miejscu bilet u kierowcy albo po prostu usunie (wyprosi) z pojazdu.
    Natomiast jezeli pasazer jest agresywny i ogolnie kozaczy, to z checia bym
    takiego sam zawiozl na posterunek i wreczyl mu kwitek na oplate dodatkowa za
    zmiane trasy.

    > spider

    pozdr
    eMeM

    P.S. Kanar tez czlowiek ;p A jacys idioci na pewno sie znajda - jak wszedzie
    zreszta. Tylko ze u nas jazda bez biletu w swiadomosci spoleczenstwa nadal
    jest akceptowana - natomiast kazdy kobuch ma od razu na czole napisane
    "Jestem zly".