    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Wed, 8 Jan 2003 17:45:26 +0100

    > Ale wenetrzne przepisy przewoznika mnie nie interesuja, bo ja mam
    > mozliwosc zapoznac sie jedynie z regulaminem przewozu...

    W którym również jest napisane (przynajmniej u nas), że należy oczekiwać w
    pojeździe do czasu zakonczenia przez kontrolera czynności związanych z
    wypisywaniem druku oplaty dodatkowej.

    > A to juz robi sie coraz ciekawsze, na jakiej podstawie moze naliczyc
    dodatkowa oplate?

    Na podstawie Prawa Przewozowego. Przewiduje ono opłaty dodatkowe za przejazd
    bez ważnego biletu, przewóz bagażu lub zwierzęcia bez biletu oraz za
    nieuzasadnione zatrzymanie lub zmianę trasy pojazdu i czynnosci związane z
    ustaleniem tozsamosci przez funkcjonariuszy policji lub strazy miejskiej.

    pdr
    Olo