    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Wed, 8 Jan 2003 15:07:50 +0100

    > Kodeks wykroczeń:
    > Art. 121. § 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego
    > kary pieniężnej określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez
    > zamiaru uiszczenia należności wyłudza przejazd koleją lub innym
    > środkiem lokomocji, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo
    > grzywny.

    No OK, ale tu jest mowa o areszcie, ograniczeniu wolności lub grzywnie, a
    nie o uniemożliwieniu pasażerowi opuszczenia pojazdu. Przecież zatrzymanie
    pasażera w pojeździe nie jest równoważne z jego aresztowaniem...

    > Możesz podać podstawę prawną?

    Nie jestem prawnikiem, ale przecież to jest zwyczajna kradzież, tyle że nie
    towaru, lecz usługi. Chcesz powiedziec, ze jesli ukradniesz ze sklepu paczkę
    landrynek za 2,00 zł to nic Ci nie mogą zrobić? Tylko z tego co pamiętam do
    jakiejś kwoty kradzież traktowana jest jak wykroczenie (i pod to właśnie
    podpada jazda bez biletu) a powyżej tej kwoty już jak przestępstwo.

    > A jak nie mam przy sobie ani dokumentu, ani pieniędzy to siedzimy do
    > oporu?

    Nie - tylko do czasu przybycia funkcjonariuszy policji lub straży miejskiej
    którzy ustala Twoje dane.

    pdr
    Olo, kanar