    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co mnie gryzie, odcinek 1 :)
    Date: Wed, 18 Jun 2008 19:34:21 +0200

    czy mogę cokolwiek zrobić, aby w końcu pozbyć się regularnej
    > dostawy informacji nieproszonych z mojego telefonu?
    tak.
    JA powalczyłem i teraz dostaje od ORange(mam prepaida z umową na 3 lata)
    kase w postaci doładowań. jak ktos sie tym zajmie i wystawie na www to
    przesle komplet korespondencji.

    musisz na pismie za potwierdzenie odbioru, zarządac zaprzestania
    wysyłania do Ciebie wszelkich reklam, i reklam wąłsnych usług ORange.

    następnie jak dostaneisz smsa to zrób zdjecie i pisz
    rreklamacje(zarzadaj nadania numeru). W reklamacji powołaj sie na
    poprzednie pismo, ustawe zakazującą, i zarządaj rekompensaty w
    postaci..... ( tu wpisz co tam chcesz)

    PRawda jest niestety mniej kolorowa. po rozmowie z prawnikiem uzyskałem
    następujące informacje:

    PRawo, zabrania wysyłania smsów, jest to karalne, ale kare nakłada
    organ, i wpłata kary finansowej jest na konto organu, a nie osoby która
    dostaje smsy. Osoba obdarowana smsami moze rządac przed sądem
    odszkodowania, ale jak uzasadni jakie straty poniosła. typowe
    uzasadnienie: alarm z powiadomieniem sms, wyrywa mnie z pracy a tu tylko
    reklama. Ślliskie i mało przekonujace. ale naszczesie ORange jakby o tym
    niewie, i po 3 pismach doładowuje moje konto po 50 zł za każdy razem. Co
    śmieszniejsze, sami sie przyznają ze wysyłają smsy i niemają zamiaru
    skończyc.

    Skoro IM nie wolno, a moze ich ukarać stosowny nadzór to napisałem do
    uokik - w odpowiedzi napisali ze jest to sprawa indywidulna i mam spadac
    na drzewo. ( indywidulana, 5 mln ludzi)
    Dale j napisałem do UKE. gosc zadzwonił domnie i zapytał : a co PAnu te
    smsy przeszkadzają? tak duzo ich pan dostaje? a mnie sie podoba taki sms
    w którym mam informacje o kosztach. (chyba nie przeczytał ze
    zrozumieniem co napisałem)

    TAk wiec im wiecej nas zarzada odszkodowań, im wiecej listów do
    uke/uokik napiszemy tym bedzie lepiej.

    Pozdrawiam

    Tomasz

    PS jak by ktos chciał wiecej informacji to piszcie domnie. login twitek
    na serwerze poczta.fm