  • Data: 2009-05-11 12:56:05
    Temat: Re: Co mi grozi...
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 May 2009 14:54:05 +0200, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Nie, ja tak nie uważam.
    > Zwrazam tylko uwagę na "osoba zaatakowana" i "broniąca się". Samochód
    > nijak tu nie pasuje. ;-)

    Warto jednak zacząć od przepisu, nie własnego wyobrażenia o nim ;-)

    Art. 25 § 1 kk brzmi: "Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie
    koniecznej odpiera bezpośredni, bezprawny zamach na *jakiekolwiek dobro*
    chronione prawem."

    Dobrem chronionym jest samochód. Bezprawny zamach polegał na wykręceniu
    wentyla. Czego jeszcze trzeba?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl