  • Data: 2005-09-06 12:22:48
    Temat: Re: Co lepsze - cały etat czy dwie polowki?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 6 wrz o godzinie 13:16, na pl.soc.prawo, Liwiusz napisał(a):

    > Nieprawda, dodatek za nadgodziny przy połowie etatu należy się już od
    > przekroczenia 20 godzin tygodniowo. Strony mogą co prawda ustalić (na
    > podstawie art. 151 par. 5), że ten dodatek należy się np. po
    > przepracowaniu 30, czy 40 godzin w tygodniu, ale nie wynika to
    > bezpośrednio z przepisów KP, tylko z woli stron.

    Art 151 § 2. Dodatek w wysokości określonej w § 1 pkt 1 przysługuje także
    za każdą godzinę pracy nadliczbowej z tytułu przekroczenia przeciętnej
    tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, chyba że
    przekroczenie tej normy nastąpiło w wyniku pracy w godzinach nadliczbowych,
    za które pracownikowi przysługuje prawo do dodatku w wysokości określonej w
    § 1.

    Ile wynosi "przeciętna tygodniowa norma pracy"?
    Nie pamiętam w tej chwili, ale była tutaj albo na p.s.p.p poruszany temat
    nagdodzin i dodatku za nadgodziny u niepełnoetatowców - konkluzje były w
    stronę że dopiero po przepracowaniu 40 godzin tygodniowo - przysługuje
    dodatek. Moje zdanie było odmienne - podnosiłem ze w takim układzie
    pracodawcy bedą zatrudniać na np. 0,5 etatu a ludzie bez 'dodatku' będą
    pracować po 8 godzin dziennie.
    Ty teraz wskazujesz zdanie podobne do mojego - tyle że ówczas, podczas
    dyskusji - podobno nie miałem racji.

    > Oczywiście, że będą nadgodzinami. Ale nie będzie należał się za nie
    > dodatek.

    Tak, nadgodzinami będą.
    Ale dlaczego nie będzie przysługiwał dodatek? Skoro nie określono tego w
    UoP?
    Wyżej twierdziłeś że po przekroczeniu 20 godzin za nagdodziny wraz z
    dodatkiem - teraz sam sobie przeczysz - nie rozumiem Cię w tej chwili.:(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany