  • Data: 2021-10-17 22:21:32
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.10.2021 o 21:14, Kviat pisze:

    > https://oko.press/awantura-o-poligamie-a-naprawde-ko
    rzystaja-niemieckiej-pomocy-uchodzcy-cudzoziemcy-a-z
    wlaszcza-polacy/
    > Dasz radę przeczytać ze zrozumieniem?

    Pytanie, czy Ty dasz radę. Dla mnie nie ma nic nowego.

    W całym świecie arabskim popularne są małżeństwa "ustawiane" przez
    rodziców. W Polsce masz Urzędy Stanu Cywilnego. Prawo zabrania
    posiadania więcej, niż jednej żony. Ale w świecie arabskim zakazu nie
    ma. W Polsce tacy Romowie często zawierają małżeństwa za pośrednictwem
    własnego Wójta i w aktach stanu cywilnego nie ma o tym żadnej wzmianki.
    Co więcej żona używa nazwiska męża, a w dokumentach ma panieńskie. nie
    umieją czytać, to co im za różnica.

    Również w Polsce mieszkają tego typu rodziny arabskie, gdzie mężczyzna
    ma kilka żon. Jedną formalną i kilka konkubin. Rodziny łączy osoba ojca
    dzieci. "Wielożeństwo należy do realiów muzułmańskich imigrantów w
    Niemczech. Znawcy tematu liczą, że w Berlinie ok. 20-30 procent mężczyzn
    pochodzących z krajów muzułmańskich żyje w bigamii. Drugie małżeństwo
    jest zawierane tylko w meczecie, nie rejestruje się go w urzędzie."

    Jak na standardy oko.press bardzo fajny artykuł.

    --
    Robert Tomasik