  • Data: 2021-10-24 10:12:30
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam mieszane uczucia co do tego reportażu, ale jednak powtarza się motyw
    > o spychaniu przez Białorusinów na druty, szczuciu psami i podobnych
    > atrakacjach. Według opisu, polska SG też się zresztą zachowuje jak
    > bandyci.

    To są opisy pod media. Oczywiście nie wykluczam, że ktoś tam kogoś
    gdzieś spycha. Generalnie, to problemem jest to, czy chcemy tych ludzi
    przyjąć tu i ich utrzymywać, czy nie.

    To, czy na ich tu dostarczeniu zarobi jakaś firma z Mińska, czy inna
    "mafia", to jest rzecz poboczna. Ktoś musi. Pieszo z Afganistanu czy
    innego Jemenu nie wędrują. Najpierw politycy muszą po prostu zająć
    stanowisko na temat tego, co jest właściwe. Jak będzie jasne, klarowne i
    powszechnie akceptowane stanowisko, to wszelakie służby spokojnie je
    zrealizują taktycznie.

    Dokąd problem nie dotyczył Polski, to nie zwracaliśmy na niego uwagę.
    Pojedynczy "uchodźcy" nie byli problemem. można ich było przyjąć,
    wydalić, a nawet przewieźć do Niemiec. Co tam tylko sobie politycy tylko
    wymyślą. Ale teraz problemem stała się ilość.

    Uważam, że jeśli uznamy, że tych ludzi należy tu w Europie przyjąć, to
    najprościej wysłać okręty desantowe, zabrać ich w godziwych warunkach
    nawet z plaż, gdzie tam są i tu przywieźć. A jeśli uważamy, że nie
    należy im pomagać, to po prostu to ogłosić, a nie udawać, że chcemy
    bardzo pomagać i po cichu walić bagnetami po nogach licząc na to, że się
    wykrwawią zanim dojdą.

    To, w jaki sposób ich logistycznie tu przywieźć, to rzesz poboczna. Z
    Białorusi można kilkoma pociągami ich bezpiecznie Niemcom dostarczyć do
    dowolnej stacji - jeśli sobie tylko życzą - zamiast ganiać się z nimi
    po krzakach.

    --
    Robert Tomasik