    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Co dzieje się na granicy
    <1...@4...net>
    <6169c117$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <skeduq$qa6$1@gioia.aioe.org>
    <616ac49c$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <CRzaJ.218927$11h7.55163@fx03.ams1>
    <616ace94$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 16 Oct 2021 23:12:24 GMT

    On 2021-10-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W wypadku kary śmierci chodzi o rozważenie, cop bardziej potencjalnego
    > sprawcę odstraszy: szybka śmierć, czy dożywocie.

    To zdaje się ustalono już jakiś czas temu - najbardziej odstrasza
    nieuchronność.

    > Natomiast posługiwaniem się argumentem o samarytaniżmie w odniesieniu do
    > ludzi, którzy łamią prawo, bo chcą w Europie otrzymać socjal, który w
    > dodatku w dużej mierze wyślą do swojego kraju też jest bez sensu. Ci
    > ludzie są na tyle bogaci, że stać ich było zapłacić za wycieczkę na
    > Białoruś.
    >
    > Na tej Białorusi nic złego im się nie dzieje. Nic, czego by się nie
    > spodziewali. Oni tu przybyli ze z góry powziętym zamiarem popełnienia
    > przestępstwa. W celu jego popełnienia ukrywają się po lasach, o czym z
    > góry wiedzieli, że tak będzie.

    No ale mówiliśmy o podpalaniu hotelu więc nie ma to z obecną sytuacją na
    Białorusi wiele wspólnego, za to ma bardzo dużo z ksenofobią. Oczywiście
    nie jestem za rozdawaniem socjału włączając w to 500+, ale pisanie o
    tym, że wydatki humanitarne danego kraju powinny być pokrywane z
    kieszeni tych, którzy zechcą za to płacić jest niestety w najlepszym
    wypadku krótkowzroczne.

    --
    Marcin