    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co dalej: pieniądze za najem
    Date: Sat, 9 May 2009 23:21:15 +0200

    On Sat, 9 May 2009, maxknowledge wrote:

    > Właściciel mieszkania odmówił potwierdzenia.

    IMVHO:
    - sam ten fakt może być przedmiotem odrębnego procesu.
    Art. 462 KC:
    _117.html

    - owa odmowa stanowi podstawę do "zawieszenia" zapłaty za kolejne
    okresy, art. 463 j.w, przy czym IMVHO należy rozważyć na poważnie
    złożenie owej zapłaty do depozytu sądowego i powiadomienie
    o tym dłużnika. Może sobie przemyśli :>

    > Każda ze stron posiada umowę.

    ...i sugerowałeś, że "oddanie umowy" miałoby załatwić sprawę.
    IMHO nieporozumienie.
    Stwierdzenie że *faktycznie mieszkałeś* posyła w niebyt ów
    papier ze stwierdzeniem umowy - bo to że sama umowa była
    wyniknie z faktów właśnie.

    > Zapłacono za 2 miesiące wraz z rachunkami bez żadnego
    > potwierdzenie. Chcę w końcu otrzymać na piśmie potwierdzenie.

    Słusznie. IMO oczywiście :)

    > Pytam
    > czy po zakończeniu czasu trwania umowy właściciel może ubiegać się
    > o opodatkowaną ryczałtem zapłatę?

    Nie mam pojęcia dlaczego teraz mieszasz do tego opodatkowanie???
    (ściślej: podejrzewam, że podejrzewasz iż on nie płaci podatku
    i dlatego nie chce pokwitować. Ale to odrębna sprawa :D)

    > Czy nagranie jego na wideo jak bierze
    > pieniądze i potwierdza, że wszystko zostało opłacone wystarczy, czy
    > lepiej zaprosić kolegę jako świadka?

    Ale najpierw to IMO należy uzyskać jakiekolwiek oświadczenie, że
    *poprzednie pieniądze* przyjął!
    Jak je złoży (przy świadku) to wypadałoby wyjaśnić, że następne
    pieniądze dojdą po pokwitowaniu :]

    pzdr, Gotfryd