    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cimoszewicz a prawo
    Date: Tue, 12 Jul 2005 16:32:22 +0200

    WOJSAL napisał(a):

    > Moze, bo tak robi. I jest to zgodne z przepisem, ktory
    > sam cytujesz: "Po rozpatrzeniu wniosku komisja decyduje,
    > w drodze uchwały, o wyłączeniu posla".
    > Czyli komisja glosuje w sprawie danego posla.

    Szkoda tylko że w cytacie pominąłeś ostanie zdanie. Zinterpretuj to z
    tym zdaniem przepisu.

    > Ano wlasnie.
    > W glosowaniu nie bierze udzial posel, ale tylko w tym glosowaniu
    > ktore dotyczy jego.
    > Przeciez ten sam posel, zawieszony w sprawie glosowania
    > jego osoby, moze glosowac w glosowaniach dotyczacych inneych poslow.

    To jest interpretacja naiwna reprezentowana zresztą przez ekspertów
    komisji.
    W takiej sytuacji zdanie ostanie tego przepisu byłoby całkowicie zbędne,
    a większość prawników przyjmuje jednak założenie że żaden przepis nie
    jest zbędny.
    Poseł co do którego zgłoszono wniosek o wyłącznie nie może głosować w -
    również w sprawie innego posła - dopóki wniosek ten nie zostanie
    rozpatrzony. Rozumiem że nie ma wprost odwołania do kodeksu postępowania
    karnego, ale wprost narzuca się rozwiązanie z art. 42 par. 3 kpk.
    Przy rozumowaniu twoim i komisji poseł w istocie głosuje nad ludźmi
    którzy będą głosować na jego wyłączaniem. Więc tak poseł sobie myśli (o
    ile oni myślą): ja zagłosuje żeby on mnie nie wyłączał, a dzięki temu on
    również zagłosuje na moją korzyść. Czy to nie rodzi stronniczości w
    takim głosowaniu?
    Ponownie podnoszę również że przy takim rozumieniu kluczowe znaczenie
    miałby kolejność głosowania.

    > Czyli jesli WC zglosil 7 wnioskow o zawieszenie w kazdym
    > z tych wnioskow jednej osoby, to wyarznie widac ze powinno
    > byc 7 glosowan, przy czym w kazdym zglosowaniu moga brac
    > wszyscy poslowie, za wyjatkiem posla, ktorego glosowanie dotyczy.

    Jeszcze raz mówię - tak ci się tylko wydaje.

    > Inaczej rzecz by wygladala gdyby byl jeden wniosek o zawieszenie
    > 7 poslow. Czujesz te niuanse?

    Tu nie ma żadnego niuansu. To nie proces formułkowy, w którym efekt
    zależy od użycia właściwej formułki.

    > Natomiast uzyta tu liczba mnoga "wnioski" w zaden sposob nie
    > preasadza, ze nalezy zsumowac wszystkie wnisoki jakie wplynely
    > o zawieszenie czlonka. To po prostu blad, ktory wprowadza
    > niezle - przyznaje to - zamieszanie.

    Jaki znów błąd? Twierdzisz że nasz ustawodawca jest nieracjonalny ;)i
    wstawia do ustawy zbędne słowa lub używa nie tej liczby jaką chciał?
    Trzeba przyjąć założenie że to nie jest żaden błąd. Zresztą według mnie
    sforumowanie to jest logiczne i jest choćby odpowiednikiem art. 42 par.
    4 kpk. Jakoś sądy powszechne nie stosują twojej i "ekspertów"
    interpretacji analogicznego sformułowania. Nie jest tak że przy wniosku
    o wyłącznie wszystkich sędziów sądu (a są takie wnioski) sędziowie tego
    sądu glosują sobie w sprawach innych sędziów, a wyłączają się tylko gdy
    głosowanie dotyczy tylko wyłacznia tego konkretnego sędziego. Oni jakoś
    nie wpadli na tak wspaniały pomysł.

    > Pomysl: jesli
    > w ciagu ostatnich 3 miesiecy wplynelo 5 wnioskow o zawieszenie
    > poslow, to nalezy te 5 wnioskow zastapic jednym wnioskiem
    > o zawieszenie 5 poslow?

    Nie mam pojęcia o czym mówisz. Nie rozumiem tego przykładu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."