    From: "Laris" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Date: Thu, 17 Aug 2006 23:34:57 +0200

    news:44e4ddfb@news.home.net.pl...

    > W pierwszym poście napisałeś, cytuję "Firma w ktorej pracowalem
    > postanowila zredukowac caly jeden dzial, a
    > mianowicie dzial sprzedazy. Dzial ten wykupila inna firma i dostalismy
    > propozycje, zeby przejsc do nowej firmy na tych samych obowiaujacych
    > zasadach co w starej".

    O Boze ludzie. I co z tego ??? Na tych samych zasadach co w starej firmie,
    ale te zasady sa na nowej umowie o prace (niedzy innymi nowy pracodawca z
    mostu daje mi 3 miesiace wypowiedzenie). Mam Ci przekserowac nowy angaz?? JA
    MAM NOWA UMOWE O PRACE Z NOWYM PRACODAWCA ! Tam jest zawarte od kiedy
    pracuje, dla kogo, za ile i inne bzdury, ktore sa w UMOWIE O PRACE!

    > Zrozum wreszcie, że jest to modelowe przejęcie części zakładu pracy,
    > które w sferze prawa pracy wiąże się z przejęciem pracowników z
    > zachowaniem warunków pracy i płacy (art. 23(1) kp). Każda czynność
    > polegająca na rozwiązaniu poprzednich stosunków pracy i nawiązaniu
    > nowych jest zbyteczna, a także niezgodna z cytowanym przepisem.
    > W tej sytuacji nie masz prawa żądać wypowiedzenia umowy o pracę, odprawa
    > także Ci nie przysługuje.

    Ja nie mam prawa zadac??? One jest mi podtykane pod nos! Zrozumcie, ze to
    nie jest przekazanie chociaz tak wyglada. Co do odprawy, to sa slowa
    prezesa. Firma ma prawnikow i nie sa to jakies leszcze. Opisuje Wam sytuacje
    jaka ma miejsce, a slysze, ze :

    1. Nie przysluguje mi odprawa, chociaz przysluguje. Bo warunki na jakich
    chca mnie zwolnic takowa odprawe mi zapewniaja.
    2. Ze to jest przekazanie, a ja mam w rece nowa umowe o prace i lada dzien
    dostane swiadectwo pracy, jak tylko dojde do porozumienia w zwiazku ze
    zwolnieniem.

    Czytajcie co ja pisze.
    Co mnie obchodzi, ze to tak wyglada jak zostalo to ZALATWIONE w normalnym
    trybie. Otworzcie oczy.

    2 tyg. temu nie wiedzialem jaki mi papiery podsuna pod nos, wiec dalej w
    tamtym watku nie pisalem. Moglem dostac papiery w sprawie przekazania, ale
    firma postanowila to zalatwic w normalnym trybie.

    A wiec mam

    1. Nowa umowe o prace
    2. Zwolnienie niepodpisane, bo jest klamliwe.
    3. Dostane swiadectwo pracy

    Daty zwolnienia i zatrudnienia sa datowane na ten sam dzien.

    Laris