    From: "Ola" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciaza - co po 182. dniach zwolnienia??
    Date: 27 Mar 2006 01:04:28 -0800

    cóż... okazuje się, że sprawa prosta nie jest :/
    przed chwilą próbowałam ustalić co i jak w ZUS-ie - oto czego się
    dowiedziałam:
    po 182 dniach zwolnienia muszę postarać się o przyznanie renty
    rehabilitacyjnej poprzez złożenie wniosku o jej przyznanie (do
    pobrania w oddziale ZUS), wywiadu zawodowego przygotowanego przez
    pracodawcę (????) i zaświadczenia o stanie zdrowia wypisanego przez
    lekarza prowadzącego ciążę. Mam czas do dnia, w którym mija te
    nieszczęsne 182 dni zwolnienia... nie mam pojęcia jak to zrobić i
    jak się do tego zabrać - tymbardziej, że mam rygorystyczny nakaz
    leżenia do dnia porodu, a mąż co by mi mógł ewentualnie pomóc
    kończy pracę o godz. w której wszystkie oddziały ZUS dawno
    zamknięte :(

    Czy ktoś z Was może przez coś podobnego przebrnął?? czy nie da
    się tej procedury skrócić? być może wystarczy jakieś tylko
    zaświadczenie od lekarza?? dzwoniłam też do księgowej (do firmy w
    której pracuję) - kobieta nie ma pojęcia czym jest wywiad
    zawodowy... :/

    Nie chodzi mi już wcale o tą nieszczęsną rentę, ale obawiam się,
    czy w związku z faktem że ZUS mi przez ten ostatni miesiąc nie
    zapłaci nie będę mieć problemów (ubezpieczenie) z przyjęciem do
    szpitala, i czy czasami mój pracodawca nie wciśnie mi urlopu
    macierzyńskiego na ten ostatni PRZED PORODEM MIESIĄC :(((((((