    Date: Wed, 28 Aug 2013 10:52:53 +0200
    From: marsel <marcin@pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    <521a2bd7$0$1228$65785112@news.neostrada.pl> <kvdb3h$43o$4@dont-email.me>
    <521a35d1$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <521b946c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bb945$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bd438$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bf01a$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <521c7129$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <521cf473$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308272207490.2136@quad>
    <521d1644$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308280908010.2676@quad>

    > Potrzebny byłby komentarz powołującego się na dany przypadek.
    > Właśnie na to wskazuję - na ogół osoba jeżdżąca "wszędzie" własnym
    > samochodem nie wyobraża sobie rozstania z nim, a i zatrzymujący
    > może nieco zaokrąglić literalne brzmienie przepisu do formy
    > "pan dalej nie pojedzie" (zamiast "ten samochód dalej nie pojedzie,
    > pan może iść piechotą")

    Jak dokładnie było, to wiem jedynie z opowiadań, sąsiada, mnie tam nie było.
    Ale z jego opowiadań wyglądało to tak, że patrol policji zatrzymał go do
    kontroli, podczas której oświadczyli mu, że w ich bazie ten samochód ma
    kilka zdjęć z fotoradarów na kwotę 600 euro z paru poprzednich lat.
    Płaci to jedzie dalej, nie to oni go biorą na posterunek do wyjaśnienia
    a samochód ściąga laweta.
    I tak też się stało, chłop nie miał przy sobie tyle pieniędzy, a poza
    tym w czasie tych "sesji fotograficznych" nie był jeszcze właścicielem
    pojazdu. Więc wsadzili go do radiowozu, zawieźli na posterunek, tam
    przeganiali z miejsca na miejsce, aż w końcu trafił za kraty do jakiejś
    zatrzymanki. Na drugi dzień rano oddano mu wszystkie dokumenty i
    kluczyki od wozu, wypuszczono go a przed komisariatem, na parkingu, stał
    jego samochód, którym swobodnie odjechał.
    Nie wiem na ile facet zna język niemiecki i czy wszystko rozumiał ale
    kilka papierów do podpasania też mu podstawiono, i cały czas bez
    tłumacza, tylko jedynie obowiązujący jeżyk niemiecki.

    Czy to było zatrzymanie czy tylko taka gościnność Niemców, tego nie
    wiem. Ale samochodu nikt mu nie zajął, pomijając czas kiedy gościli go
    policjanci. A ściągnęli go raczej po to żeby nie zawadzał na drodze, na
    której go zatrzymano. Cała sprawa odbyła się jakieś 5-6 lat temu.

    > Podejrzewałbym właśnie taką nieścisłość.

    Co to za zatrzymanie pod zastaw jak kasy nikt nie wpłaca i samochód
    oddają właścicielowi?