  • Data: 2013-08-28 16:43:41
    Temat: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Aug 2013, marsel wrote:

    [...nie o mnie, wrotki brak...]

    > Czy jeżeli patrol policji zatrzyma cię do kontroli i nie pozwoli odjechać
    > dopóki nie zapłacisz mandatu, mają twoje dokumenty i kluczyki, z miejsca się
    > nie ruszysz, to jak to traktować?

    Jako zatrzymanie mienia.
    Samochodu konkretnie.

    > Jest to zatrzymanie czy nie?

    Robert odnosił się do OSOBY.
    Jak możesz zostawić auto, zażądać zwrotu dokumentów "osobistych"
    (dokumenty auta zostają!) i iść sobie (zostawiając auto pod opieką
    policji) to nie ma zatrzymania osoby.

    > W błąd w jakim sensie?
    > Grenzschutz podczas kontroli brał od kierowcy do dokumenty wszystkich
    > pasażerów i pojazdu.
    > Jak wszystko było OK, to oddawał i jechałeś dalej, jak nie, to kazał zjechać
    > na bok, potem otwierał bramkę między wjazdem i wyjazdem z przejścia
    > granicznego i wskazywał drogę powrotną. Jak już delikwent zawrócił pojazdem,
    > to oddawano mu dokumenty i nich jedzie dokąd chce.

    No to zatrzymania nie było.

    > Jak ktoś miał jakieś obiekcje, a i był przy tym krewki przy tym, to oprócz
    > mandatu mógł spokojnie zaliczyć areszt.

    Ale to za "stawianie oporu", a nie za niezapłacony mandat!

    > Ale zadam Ci pytanie.
    > Kierowca, na przykład Białorusin, zostaje przez patrol naszej policji
    > zatrzymany za przekroczenie prędkości. Powinien zapłacić mandat, wszelkie
    > możliwe papiery ma w porządku, nie ma jedynie pieniędzy w żadnej walucie, nie
    > ma też kart kredytowych.
    > Co robi nasz patrol?
    > Co się dzieje z białoruskim kierowcą i co z samochodem?

    No właśnie krytyczna jest różnica między jednym a drugim :)
    Niemniej jestem ciekaw odpowiedzi.

    pzdr, Gotfryd