    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzura
    Date: Thu, 13 Jun 2024 09:22:15 +0200

    On Wed, 12 Jun 2024 18:25:19 +0200, Trybun wrote:
    > Oficjalne zniesienie urzędu cenzury i wszystkiego z  tym urzędem
    > związanego już dość dawno temu. Kto więc dzisiaj, np.  zarządza
    > blokowanie swobodnego dostępu informacji? I oczywiście czy jest to
    > zgodne z prawem polskim?

    Dostęp do informacji to nie cenzura.
    Cenzura zajmuje się publikowaniem informacji.

    Opublikować jak widać można u nas wszystko, narażając sie jedynie
    na karę z tytułu ujawnienia tajemnicy, zdrade kraju, oszczerstwa,
    propagowania ustrojów totalitarnych, obrazy uczuć religijnych i byc
    może czegoś jeszcze :-).
    Chodzi mi po głowie, ze ostatnio cos przybyło w związku z Ukrainą.

    Dostępu do informacji publicznej broni stosowna ustawu, a blokowaniem,
    zazwyczaj bezprawnym, zajmują sie poszczególni urzędnicy :-)

    No i ostatnia ciekawostka - nie tak łatwo obejrzeć u nas np
    www.rt.com.

    Blokuje to średnio udolnie kilku operatorów internetu, na podstawie
    niedawnej ustawy, tylko nie pamiętam jakiej.

    J.