  • Data: 2012-05-29 11:20:20
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: Czeslawek <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-29 09:15, T. pisze:

    > Rozumiem, że chodzi Ci o to, że skręciłeś na drogę z pierwszeństwem i
    > oczekujesz stosownego znaku? Przy wjeździe (przed skrętem) masz trójkąt
    > mówiący o wjeździe na drogę z pierwszeństwem. :-)
    > T.
    Chodzi mi o to że jest gorąco, roznegliżowane panny chodzą po chodnikach
    i czasami jak się człowiek zapatrzy na ich wdzięki to ciężko się myśli o
    przepisach ruchu drogowego :P

    Tak naprawdę to moja trasa po tym osiedlu przypomina zygzak i nie
    pamiętam aby przy wjeździe na nią był znak droga z pierwszeństwem. Stąd
    się zastanawiam czy nie ma obowiązku oznaczania skrzyżowania przed
    skrzyżowaniem. Niestety dla drogi z pierwszeństwem nie ma obowiązku
    powtarzania znaku droga z pierwszeństwem.

    Znalazłem też informację, że przejechanie skrzyżowania nie odwołuje
    pierwszeństwa, a jedyny znak który może go odwołać to koniec drogi z
    pierwszeństwem. Z tego wychodzi że znak ustąp pierwszeństwa nie odwołuje
    znaku droga z pierwszeństwem. jakby dalej rozważac znaczenie znaków na +
    i - to wychodzi że po znaku droga z pierwszeństwem zyskujemy priorytet
    +1 po minięciu znaku ustąp pierwszeństwa (priorytet -1) mamy wypadkowy
    priorytet 0, a więc skrzyżowanie równorzędne.

    Jeżdżę już 14 lat, prawko zdałem za pierwszym razem, nigdy nie miałem
    zdarzenia drogowego z mojej winy, nigdy też nie zostałem ukarany za
    łamanie przepisów, a tu teraz jak próbuję znaleźć jakąś logikę to
    wychodzi, że nie znam przepisów :P
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek