  • Data: 2012-05-28 23:48:06
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: Czeslawek <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-28 16:24, Czeslawek pisze:
    > Witam,
    >
    > Od czasu do czasu odwiedzam pewne osiedle w moim mieście, na którym
    > oznakowanie skrzyżowań troszkę mnie irytuje.
    > Otóż, na tym osiedlu przyjęto taki zwyczaj, że na drogach z
    > pierwszeństwem nie ma żadnych znaków oznaczających to, że jest się na
    > drodze z pierwszeństwem. Natomiast na drogach podporządkowanych są znaki
    > ustąp pierwszeństwa. Niestety z reguły widoczność na skrzyżowaniach jest
    > mocno ograniczona, do kilku metrów, przez płoty i roślinność znajdującą
    > się na prywatnych posesjach, dlatego dojeżdżając do takiego skrzyżowania
> [...]
    Dziękuję za odpowiedzi. Korzystając z książki przepisy ruchu z
    komentarzem ustaliłem, to co już ktoś z was zauważył, że nie ma
    obowiązku powtarzania znaku droga z pierwszeństwem przed każdym
    skrzyżowaniem, choć można tak robić. Znak droga z pierwszeństwem
    obowiązuje do odwołania go tylko i wyłącznie za pomocą znaku koniec
    drogi z pierwszeństwem. W tym przypadku pozostaje kwestia, jak już ktoś
    z was to zauważył, oznaczenia końca drogi z pierwszeństwem po skręcie na
    skrzyżowaniu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek