    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc833ff$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcabf83$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcb8092$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fccca6b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcd0ffc$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Mon, 7 Dec 2020 17:11:37 +0100

    dyskusyjnych:XnsAC8BED95C9E09budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...

    We Wroclawiu to i przed wirusem bywalo podobnie ...

    >Chłopie, jak karetka odbija sie od kilku szpitali a wszedzie pełno
    >chorych to widocznie sie nie dało.
    >Pewnie mogła jechac ze 300km na drugi koniec PL ale chyba nie o to
    >chodzi.
    >O zdrowych krazacych karetkami nie słyszałem - wszystkie historie o
    >których słyszałem dotyczyły stricte pacjentów covid.

    Zdrowi karetkami raczej nie jezdza, ale ... chocby ten przyklad co tu
    byl, sugeruje, ze innych chorob tez to dotyczy.
    Nie wiadomo czy pacjent nie ma wirusa, nie wiadomo, czy nie zarazi
    innych pacjentow, wiec nie wiadomo, czy go nalezy tu przyjac,
    a z kolei jak nie ma wirusa, to lepiej, aby na zakaznym nie lezal.

    >Zreszta nie chodzi tylko o krązenie, karetki czekały równiez przed
    >szpitalami ponieważ proces przyjecia pacjenta trwał godzinami,
    >rowniez
    >ze wzgledu na to ze az tylu było pacjentów.

    Az tylu pacjentow, czy tak sie wydluzyly procedury ?

    >Serio mowisz? Umiera 70 tysiecy wiecej osób niz zwykle a ty sie
    >pytasz,
    >po co rzadzacy mieliby wiedziec, dlaczego tak sie dzieje?

    Eee tam 70 tys, w granicach przyzwoitej fluktuacji, wiec po co rzad ma
    sie tym klopotac :-)
    Podwojenie smiertelnosci dziennej - o, to juz brzmi niepokojaco.

    Ale lekarstwa przeciez nie ma, wiec co sobie bedzie rzad d* zawracal
    :-)

    A tak swoja droga - teraz jakas niewielka liczba zmarlych na Covid ...
    falszowanie statystyk, czy przesilenie sie odbylo, i za tydzien
    zobaczymy spadek smiertelnosci ogolnej ?

    >Ze kurwa co? Skad ten argument nagle wyciagnałes?

    A czemu nie ? Moze sie okazac, ze najprosciej przeczekac :-)

    Tylko:
    -mamy te karetki wojskowe? Dawno nie widzialem ... jakies stare nyski
    ?
    -a obsluge do nich mamy, czy zamierzamy zmobilizowac w razie W ?

    Ja tam cos slyszalem, ze najbardziej fachowi w pierwszej pomocy w NY
    sa jednak strazacy.
    Co ciekawe - a ponoc tam karetki sa sprywatyzowane i dojezdzaja
    blyskawicznie.

    >Dlaczego miałbym ci nie uwierzyc?

    Dla lekarza to pewnie "niewydolnosc oddechowo-krazeniowa".
    A z powodu Covid czy innego - bez testu sie nie dowiesz, a test juz
    nie pomoze, wiec po co go robic :)

    >Czyli wiem ale nie powiem?
    >Szkoda, ale trudno - poczekam.

    Kiedys publikowali dane miesieczne.
    Tylko trzeba bylo uwazac, bo jak pisali "to 5% mniej niz tym samym
    miesiacu rok wczesniej", to po roku w rocznym raporcie sie okazywalo,
    ze w miesiacu bylo jednak troche wiecej wypadkow niz podawali.

    O, sa dane dziennie i miesieczne, tylko trzeba podsumowac :-)
    https://www.policja.pl/pol/form/1,dok.html

    https://www.policja.pl/pol/form/1,Informacja-dzienna
    .html?page=24

    na oko:
    -wypadkow znacznie mniej,
    -zabitych w wypadkach .. bez sumowania, na oko to jakby wiecej,
    -rannych mniej.

    >Czyli to by oznaczało ze de facto jest jeszcze gorzej bo te 70tysiecy
    >to jest liczone optymistycznie a tak naprawde umarło z powodów
    >medycznych jeszcze wiecej osób...?

    I tu wracamy do statystyk - jakie byly fluktuacje w poprzednich latach
    ?

    No i ilez mozna z zona wytrzymac w domu :-)

    J.